آیین‌نامه شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی استان

آیین‌نامه شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی استان

شورای هماهنگی انجمن­ های پزشکان عمومی استان که در این آیین­نامه «شورا» نامیده می­شود، به استناد پیشنهاد مورخه ۷/۲/۸۵ نشست هماهنگي شعب انجمن پزشكان عمومي ايران و به منظور هماهنگي و سياست­گذاري مشترك ميان شعب انجمن­هاي پزشكان عمومي استان، مطابق با ضوابط ذیل تشكيل مي­ گردد.

 

ماده ۱: اهداف

شورا وظيفه هماهنگي در اتخاذ سياست­ها و برنامه­ های مشترک شعب انجمن در استان را  منطبق با اهداف مندرج در اساسنامه انجمن پزشکان عمومی ایران بر عهده دارد. در استان­هایی که حداقل دو شعبه­ ی رسمی انجمن وجود دارد، شورای هماهنگی می­تواند تشکیل شود.

 

ماده ۲: وظایف

۱٫       هماهنگي جهت اجراي مصوبات هیات مدیره­ ی مرکزی انجمن

۲٫       موضع­گیری مشترک در استیفای حقوق صنفی و برنامه­های کلان حوزه سلامت استان

۳٫       هماهنگی و برنامه­ریزی در جهت اجرای سیاست­های مشترک اتخاذ شده از سوی شعب انجمن در استان

۴٫       ارائه­ ی پیشنهاد مشترک در تعرفه‌هاي خدمات پزشکان عمومی، ضرایب مالیاتی، ماليات، عوارض و … به مبادی ذی­ربط

۵٫       تعامل با دستگاه­های مرتبط با سلامت از جمله سازمان­های نظام پزشكي، دانشگاه­های علوم پزشکی، انجمن­هاي علمی و صنفی پزشكي، سازمان­ هاي بيمه­ گر و غيره

۶٫       همکاری در جهت انجام پژوهش­های کاربردی، برنامه­ های آموزشی و آموزش مداوم

۷٫       برنامه­ ریزی و همکاری برای تاسیس شعب انجمن در شهرهای فاقد انجمن

۸٫       انتشار نشریه، جزوات وکتب علمی و راه اندازی پایگاه اینترنتی حسب توان

۹٫       تشکیل کمیته­ های کارشناسی حسب نیاز

 

ماده ۳: ترکیب شورا

شورا متشکل از روسای هیات مدیره و نمایندگان شعب انجمن در استان و نیز فعالان صنفی در شهرستان­های فاقد انجمن به شرح ذیل می­باشد:

۱٫       از شهرستان­ هایی که اعضای انجمن کمتر از ۱۰۰ نفر باشد، رییس هیات مدیره یا نماینده­ ی هیات مدیره (از اعضای هیات مدیره) به عنوان عضو شورا با حق رای در جلسات شرکت می نماید.

۲٫       از شهرستان­ هایی که اعضای انجمن بیش از ۱۰۰ نفر باشد، به ازای هر ۱۰۰ نفر یک نماینده (حداکثر ۳ نماینده) بنا به تشخیص هیات مدیره­ ی انجمن مربوطه، با حق رای در جلسات  شرکت می نمایند.

۳٫       از شهرستان­ هایی که فاقد تشکیلات رسمی انجمن بوده حسب صلاحدید و تایید شورا، یک نفر فعال صنفی بنا به انتخاب پزشکان شاغل درآن محل، بدون حق رای در جلسات شورا شرکت می نماید.

 

ماده ۴: اداره و نظارت بر شورا

برای اداره­ ی شورا و اجرای تصمیمات، هيات رئيسه­ای متشكل از: رییس، نایب رییس، دبیر و خزانه دار خواهد بود كه با راي اکثریت نسبی اعضای شورا و براي مدت ۳ سال انتخاب مي شوند. وظایف هیات رییسه به شرح ذیل می باشد:

۱٫       وظايف رئيس (و در غیاب وی نایب رییس) عبارت است از تشكيل و اداره جلسات، مشارکت در تهیه و تایید دستور جلسات، انطباق مصوبات با مقررات و سیاست­های انجمن مرکزی، ابلاغ مصوبات شورا، ايجاد ارتباط و انجام مكاتبات رسمی با مسئولين و دستگاه­های استان و نیز سخنگویی تصمیمات و سیاست­ های شورا.

۲٫       وظايف دبیر عبارت است از تهیه و ارسال دستور جلسات، دعوت از اعضا و تشکیل جلسات، مستندسازی مذاکرات جلسات، اداره دبیرخانه شورا، مدیریت وقت جلسات، ثبت مذاکرات و مصوبات جلسات، پیگیری اجرای تصمیمات و مصوبات.

۳٫       وظايف خزانه دار عبارت است از تنظیم گردش مالی شورا مطابق با مصوبات شورا و نیز گزارش بیلان مالی به شورا.

۴٫       هیات رئیسه، مجری مصوبات شوراست.

برای نظارت بر عملکرد هیات رییسه شورا یک نفر بازرس از بین اعضای شورا انتخاب و ناظر بر عملکرد هیات رئیسه خواهد بود وگزارش خود را بصورت دوره­ ای به شورا ارائه خواهد کرد.

 

ماده۵: نحوه تشکیل جلسات و روند تصمیم­ گیری

۱٫       جلسات رسمي شورا حداقل بین ۱ تا ۳  ماه در مرکز استان تشكيل می­گردد. بنا به تصویب شورا این جلسات می­تواند به صورت دوره­ ای در سایر شهرستان­ ها نیز برگزار شود.

۲٫       جلسات فوق­ العاده با تصويب هيات رئيسه يا در خواست اکثریت نسبی اعضای دارای حق رای تشكيل خواهد شد.

۳٫       دستور جلسات رسمي شورا حداقل يك هفته قبل از تشكيل جلسات توسط هيات رئيسه مشخص و از طريق دبیر به اطلاع كليه اعضا خواهد رسيد. دستور جلسات فوق العاده نیز بنا به فوریت هم زمان با دعوت به اطلاع اعضاء خواهد رسيد.

۴٫       رسميت جلسات شورا با حضور دو سوم اعضای دارای حق رای و تصمیمات شورا با اکثریت نسبی اعضای دارای حق رای حاضر در جلسه به تصویب می رسد.

 

ماده  ۶: منابع مالی و هزینه های شورا

منابع مالي شورا جهت تامین هزینه جلسات، ماموريت­ها، نشريه و… بنا به تصویب شورا از محل­ های ذيل تامين مي­گردد:

۱٫       سهميه  مالی تعیین شده برای شعب انجمن حسب تصویب شورا

۲٫       درآمد حاصل از فعالیت­های مشترک درآمد زا از جمله دوره­های آموزشی، دريافت آگهي و…

۳٫       درآمد حاصل از جذب حامی مالی و نیز كمك­ها و هداياي بخش خصوصي و دولتي

این آیین­ نامه در ۶ ماده، در تاریخ ۱/۷/۹۲ به تصویب هیات مدیره مرکزی انجمن پزشکان عمومی ایران رسید و کلیه آیین­ نامه­ ها و رویه ­های قبلی، از این تاریخ لغو و بلااثر می­گردد.

دانلود فایل ضمیمه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*