برنده جهانی حمایت از سالمندان: کدام کشور برنده رقابت برای حمایت از سالمندان است؟

61520-1
نروژ با بهترین خدمات‌رسانی در بخش رفاهی و پشتوانه‌ اجتماعی برای افراد بالای ۶۰ سال،‌ نخستین رتبه جهانی را دارد. این کشور به لحاظ سرمایه‌های نفتی نیز بسیار غنی است.
گزارش «شاخص ۲۰۱۴ جهانی نظارت بر سالمندان» نشان می‌دهد که در مقابل بدترین کشور برای سالمندان افغانستان است. سرانه‌ تولید ناخالص داخلی در این کشور تنها ۱۱۰۰ دلار و امید به زندگی تنها ۵۰ سال است. در واقع رتبه بندی سالانه کشورها بر اساس امنیت درآمدی، دسترسی به خدمات سلامت و خدمات اجتماعی نشان می‌دهد کشورهای نیم کره شمالی جهان نسبت به نیم کره جنوبی با امکانات رفاهی بیشتربرای سالمندان هستند.
به گزارش هرالد دموکرات، در ایالات متحده تعداد افراد بالای ۶۰ سال برابر با ۲۰٫۱ درصد جمعیت کل این کشور است و آمریکا به لحاظ کیفیت مطلوب زندگی بزرگسالان در رتبه هشتم جهان قرار دارد. این آمار در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲۵٫۶ درصد و در سال ۲۰۵۰ به ۲۷ درصد کل جمعیت این کشور خواهد رسید. در واقع در ۱۰ کشوری که شرایط مطلوبی برای زندگی سالمندان دارند از هر پنج نفر یک نفر سالمند است. در این میان ژاپن وضعیت قابل ملاحظه‌ای در افزایش تعداد سالمندان دارد. در این کشور ۳۳ درصد جمعیت، بالای ۶۰ سال هستند و تا سال ۲۰۵۰ به ۴۲٫۷ درصد خواهد رسید. این وضعیت در واقع به دلیل بالا بودن سن امید به زندگی در کنار مصرف وعده‌های سالم غذایی رخ داده است.
به گزارش ایسنا، خدمات تامین اجتماعی در ژاپن و نیوزیلند ۹۸ درصد جمعیت سالمند این کشور را پوشش می‌دهد در حالی که این آمار برای کانادا و آمریکا به ترتیب ۹۷ و ۹۲ درصد است.
(Visited 347 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*