قرار نیست وزارت بهداشت کاستی های پزشک خانواده را بر سر حوزه مبارزه با مواد مخدر پیاده کند

fars11-15-03

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عزم وزارت بهداشت در انتقال ۵ هزار و ۶۰۰ پزشک فعال در حوزه درمان اعتیاد به خانه‌های بهداشت گفت: قرار نیست وزارت بهداشت کاستی های خود را بر سر حوزه مبارزه با مواد مخدر پیاده کند.

خبرگزاری فارس: قرار نیست وزارت بهداشت کاستی های پزشک خانواده را بر سر حوزه مبارزه با مواد مخدر پیاده کند

علیرضا جزینی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس از مخالفت قطعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با طرح وزارت بهداشت مبنی بر بکارگیری ۵۶۰۰ پزشک فعال در حوزه درمان اعتیاد در خانه های بهداشت خبر داد.

وی گفت: اکنون ۵۶۰۰ پزشک و در مجموع با احتساب مددکاران و پرستاران ۳۰ هزار نفر با ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال همکاری هستند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این یک پتانسیل خوب برای ستاد مبارزه با مواد مخدر است یادآور شد: البته وزارت بهداشت در پی این بود که ۵۶۰۰ پزشک فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد را در خانه های بهداشت بکارگیری کند که ما مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: وقتی ما معتقدیم که مواد مخدر اولین آسیب جامعه محسوب می شود، با کاهش و لطمه به فرایند درمان اعتیاد نباید نسبت به این موضوع بی توجهی کنیم.

جزینی خاطرنشان کرد: البته وزارت بهداشت کاستی هایی در پزشک خانواده دارد اما قرار نیست که این کاستی ها را بر سر حوزه مواد مخدر پیاده کند و بخواهد خلاء را از این طریق پر کند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر یک نهاد بالادستی برای وزارت بهداشت محسوب می شود گفت: ما مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردیم و اجازه تحقق آن را نمی دهیم.

منبع: سایت ستاد مبارزه با موادمخدر

(Visited 277 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*