معاون وزارت بهداشت: حاشیه شهرها را به غیر پزشکان می‌سپاریم

در پانل شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی ایران چه گذشت؟ بخش دوم

dr-sayyari

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصمیم وزارت بهداشت برای سپردن کارهای پزشکان عمومی در مناطق حاشیه‌ی شهر به غیرپزشکان کارشناس سلامت خبر داد.
دکتر علی‌اکبر سیاری که روز جمعه ۸ خرداد در پانل ویژه‌ی پنجمین گردهمایی شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی ایران سخن می‌گفت، در آغاز این پانل با اعلام این‌که پزشکان عمومی وزارت بهداشت را در اجرای برنامه‌هایش یاری نکرده‌اند، از انجمن پزشکان عمومی ایران گله کرد که هیچ پزشکی برای خدمت در برنامه‌ی تحول سلامت به وزارتخانه معرفی نکرده است.
وی نیز همچون وزیر بهداشت که چند روز پیش ادعا کرده بود حتی حقوق ۱۷ میلیونی هم نتوانسته است پزشکان عمومی را به طرح پزشک خانواده‌ی روستایی بکشاند، مساله‌ی بیکاری پزشکان عمومی را زیر سوال برد.
سخنان دکتر سیاری گاه و بی‌گاه با اعتراض تنی چند از نمایندگان پزشکان عمومی سراسر کشور که در این پانل حضور داشتند، قطع می‌شد. این همکاران بارها ضمن تاکید بر اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، مشکلات اجرایی و نظارتی وزارت بهداشت و عدم توجه به نواقص موجود در شبکه‌های بهداشت را عامل اصلی عدم تمایل پزشکان عمومی به مشارکت در برنامه‌های وزارت بهداشت اعلام می‌کردند.
دکتر عباس کامیابی و دکتر عزت‌الله گل‌علیزاده، رییس و نایب رییس انجمن پزشکان عمومی و دکتر کبیر مدیر عامل سازمان بیمه‌ی سلامت ایران دیگر اعضای این پانل بودند.
گزیده‌ای از گفت‌وگوهای این پانل را که به بررسی شرایط و مشکلات روز پزشکان عمومی با نگاه ویژه به سیستم ارجاع و پزشکان خانواده و جایگاه آنان در طرح تحول سلامت اختصاص داشت، به‌تدریج در همین سایت خواهید خواند.

(Visited 713 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*