رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: پزشک عمومی باید خط اول نظام سلامت باشد

 

در پانل شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی ایران چه گذشت؟ بخش ۴photo_2015-06-08_13-47-17

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در پاسخ به اظهارات دکتر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، در پانل ویژه‌ی گردهمایی شورای هماهنگی پزشکان عمومی گفت: «این‌که می‌گویند انجمن باید پزشک به ما معرفی کند حرف اصولی نیست. صراحتاً عرض کنم انجمن پزشکان عمومی ایران سربازخانه نیست و پزشکان عمومی کشور نیز سرباز وظیفه نیستند. پزشک عمومی باید خط اول نظام سلامت و درمان کشور باشد؛ چیزی که در تمام کشورهایی که نظام سلامت قابل اعتنایی دارند سال‌ها مستقر شده و امتحان خود را پس داده است.»
دکتر عباس کامیابی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه برقراری نظام ارجاع در کشور گفت: «بودجه‌ی مورد نیاز برای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور پیش‌بینی شده و وجود دارد، اما صرف امور دیگری می‌شود.»
وی ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت بهداشت و معاونت بهداشت آن برای برقراری نظام پزشک خانواده اضافه کرد: «ما انتظار داریم هر چه سریع‌تر به این تکلیف قانونی عمل کنند و پزشک خانواده در سراسر کشور مستقر شود. اصل این موضوع چیزی نیست که هیچ عقل سلیمی در آن تردید داشته باشد. راه تحول واقعی در نظام سلامت کشور از نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌گذرد و نمی‌توان با نادیده گرفتن آن به تحولی واقعی در نظام سلامت رسید.»
دکتر کامیابی ضمن انتقاد از توزیع نامتناسب پزشکان عمومی و متخصص افزود: «امروز در شیراز شاهد تعداد بیشتر پزشکان متخصص در مقایسه با پزشکان عمومی هستیم که سطح‌بندی خدمات درمانی را با مشکل مواجه می‌کند.»
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در پایان با تشکر از حضور دکتر سیاری و دکتر کبیر در پانل شورای هماهنگی، آمادگی انجمن را برای همکاری در تحقق آرزوهای دلسوزان سلامت کشور اعلام کرد.

(Visited 286 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*