بازداشت جراح زن در بیمارستان استان فارس

bazdasht

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران:

شب گذشته بازداشت جراح کشیک بیمارستان شهر ممسنی استان فارس به خبر اول شبکه‌های اجتماعی گروه‌های پزشکی تبدیل و با اعتراض شدید پزشکان روبه‌رو شد.

به‌گفته‌ی مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، دیشب ظاهراً بازپرس پرونده‌ی یک نزاع خانوادگی قصد بازجویی از یک بیمار چاقو خورده داشت که با ممانعت جراح معالج او، روبه‌رو و این مساله منجر به مناقشه و بازداشت خانم دکتر شد.

دکتر عباس زارع‌نژاد که به‌دنبال انتشار خبر در شبکه‌ی تلگرام پاسخ پزشکان معترض را می‌داد، در این شبکه همچنین نوشت که با مداخله‌ی فوری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر رزمجو همان دیشب آزاد و از سوی رییس دادگستری استان فارس نیز دستور برخورد با بازپرس صادر شده است.
بنا به اعلام مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، یک تیم بازرسی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ممسنی اعزام شد و وزارت بهداشت هم پیگیر ماجراست.

اخبار فضای مجازی حاکی از سیلی خوردن پزشک جراح در جریان بازداشت و دستبند زدن به وی در بیمارستان است و خود خانم دکتر نیز پس از آزادی در یک پیام کوتاه در شبکه‌ی تلگرام این اخبار را تایید کرده است.
شایان یادآوری است که طبق قانون، دادگاه‌ها و دادسراهای جمهوری اسلامی ایران در هر یک از شهرستان‌ها باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از احضار و جلب هر یک از مشاغل پزشکی به دادگاه و یا دادسرا به‌خاطر رسیدگی به بزه ناشی از حرفه‌ی صاحبان مشاغل پزشکی، مراتب را به اطلاع هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی شهرستان مربوطه برسانند.

همچنین به‌گفته‌ی یک حقوقدان در پاسخ به سایت انجمن پزشکان عمومی ایران، اولاً نوع جرم مطرح شده در حدی نبود که نیاز به بازداشت وجود داشته باشد و در ثانی، حتی در صورت توهین به بازپرس از طرف خانم دکتر، طبق قانون آیین دادرسی کشوری، قاضی کشیک باید رفتار خانم دکتر را صورت‌جلسه و پیرو آن صورت‌جلسه به‌عنوان توهین به مامور در حین انجام وظیفه شکایت می‌کرد تا بعد برای خانم دکتر احضاریه‌ی دادگاه صادر می‌شده است.

(Visited 2,182 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians