عدم حضور دستیاران رشته تخصصی رادیولوژی در امتحان ارتقا

دستیاران رشته تخصصی رادیولوژی اکثر شهرهای کشور در اعتراض به افزایش ظرفیت این رشته در امتحان ارتقا شرکت نکردند.

این دستیاران که روز گذشته باید در امتحان سالانه ی ارتقاء دستیاری شرکت می کردند، با عدم شرکت خود در امتحان مذکور، اعتراض خود را به سیاست های آموزشی وزارت بهداشت اعلام کردند.

یکی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سلامت نیوز گفت: وزارت بهداشت بدون ایجاد زیر ساخت مناسب و در نظر گرفتن نیاز جامعه اقدام به افزایش ظرفیت کرده است. وی افزود : در حالی که برای افزایش یک نفر به ظرفیت پذیرش و تربیت دستیار باید تمهیدات زیادی اندیشیده شود اما وزارت بهداشت با همان امکانات و شرایط قبلی آموزشی در سال ۹۴ بیش از ۵۴ درصد به ظرفیت پذیرش دستیار در رشته تخصصی رادیولوژی اقدام کرده است که این اقدام با هیچ منطقی سازگار نیست.

یکی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می گوید: متاسفانه در وزارت بهداشت شاهد هستیم که به جای تصمیمات کارشناسی ، این وزارتخانه از حربه افزایش ظرفیت جهت تنبیه متخصصان یک رشته ی خاص استفاده می کند. وی می افزاید: متاسفانه همانگونه که وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراضات همکاران پرستاری به جای رسیدگی از حربه ی استخدام و تربیت بهیار به جای پرستار استفاده می کند ، در رشته های تخصصی دستیاری نیز از این شیوه غیر قانونی و غیر منطقی استفاده می کند.

دستیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز می گوید : در حال حاضر طوری شده است که وزیر بهداشت به جای تصمیم گیری بر اساس کار کارشناسی، در هر سفر استانی فی البداهه و بدون درنظر گرفتن عواقب تصمیمات خود، برای کسب محبوبیت دستور افزایش ظرفیت را صادر می کند. وی می افزاید: ما از دولت انتظار داریم به بدنه ی کارشناسی وزارت بهداشت توجه بیشتری کند.

(Visited 680 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

2 نظر

  1. دکتربهمن مشفقی

    زمانی قریب به چند دهه پیش دست اندرکاران بهداشت و آموزش پزشکی بطور فله ای دست به افزایش پذیرش دانشجو در رشته ی پزشکی و …زدند، کارشناسان دلسوز و شریفی به خطرات این امر بار ها تذکرات لازم را دادند و لی نه تنها کوچکترین توجهی نشد بلکه حضرات تخت گاز رفتند و موتور سوزاندند ( بلبشوی مشهود در جامعه ی پزشکی نتیجه ی آن سیاست درهای باز…) است. بنابراین پاسخ من به عنوان مخاطب ِ این متن و این سخن : ” وزارتخانه از حربه افزایش ظرفیت جهت تنبیه متخصصان یک رشته ی خاص استفاده می کند. ” این است : سر ِ چشمه شاید گرفتن به بیل / چو پر شد نشاید گرفتن به پیل !

  2. این سیاست وزارت بهداشت اتفاقا بسیار خوب است و ماحصل آن از بین رفتن تخصص گرایی و نیز افزایش خدمات به مناطق محروم و دورافتاده کشور خواهد شد . اگر عاشق سربلندی کشوریم باید تحمل داشته باشیم. مطمین باشید جامعه سالم و پویا بزرگترین آرزوی هر انسان وبخصوص پزشکان دلسوز و طبیبان واقعی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*