رشته تخصص پزشک خانواده امسال در سه دانشگاه شیراز، تهران و مازندران

bagher-larijani

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی رشته تخصص پزشک خانواده در نیمه دوم امسال در سه دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی با بیان اینکه برنامه تخصص پزشک خانواده نهایی شده است افزود: امیدواریم بتوانیم کوریکولوم – برنامه آموزشی – این رشته را از نیمه دوم سال جاری اجرا کنیم.

وی افزود: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، تهران و مازندران سه منطقه ای هستند که برای آموزش پزشک خانواده در نظر گرفته شده و اگر سایر دانشگاهها نیز علاقه مند باشند و بستر لازم برای کار را داشته باشند می توانیم برای راه اندازی تخصص پزشک خانواده در آن دانشگاهها نیز برنامه ریزی کنیم.

لاریجانی گفت: جلسات متعددی برای راه اندازی تخصص پزشک خانواده با متخصصان سایر کشورها برگزار شده و دوره آن طراحی شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم دوره اول تخصص پزشک خانواده را از بین نخبگان جذب کنیم تا بعدا بتوانند در همان دانشگاهها به توسعه این رشته کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی ماههای آتی برنامه پزشک خانواده در سه دانشگاه علوم پزشکی اجرایی و دستورالعمل تربیت نیروهای حد واسط در حیطه های موردنیاز ابلاغ می شود، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری این امر در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گامی در جهت رفع نیازهای کشور برداشته شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تربیت نیروهای حدواسط را یکی دیگر از زمینه های توسعه آموزش علوم پزشکی اعلام کرد.

لاریجانی اظهار داشت: راه اندازی رشته های میان رشته ای و حد واسط می بایست در دانشگاهها به صورت بومی و در مجتمع های آموزشی راه اندازی شود. امیدواریم دانشگاهها نیازهایشان را در این زمینه رصد کنند و با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت بهداشت این رشته ها را راه اندازی کنند.

وی همچنین به تدوین دستورالعمل آموزش تکنسین های دهان و دندان اشاره کرد و گفت: اخیرا دستورالعمل تکنسین های دهان و دندان برای دانشگاهها ارسال شده است و بی شک این نیروها تاثیر مثبتی در بهداشت و پیشگیری دهان و دندان خواهند داشت.

(Visited 536 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*