وزیر بهداشت: اکثریت گروه پزشکی زیر خط متوسط مالی زندگی می کنند

IMG12320688

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اغلب پزشکان، اخلاق مدار هستند و به دنبال مادیات نیستند و به جز عده معدودی، بیشتر گروه پزشکی در شرایط مالی متوسط و حتی کمتر از متوسط ، زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی افزود: گسترش اخلاق و معنویات در گروه پزشکی با دستور و بخشنامه میسر نمی شود.

وی گفت: بنا نیست پزشکان امروز و فردا در همه امور ذی مدخل باشند و اظهار نظر کنند، وظیفه یک پزشک خدمت به سلامت مردم است و برای انجام این وظیفه باید به اخلاق پسندیده آراسته باشد.

هاشمی افزود: پزشکی که قدر و منزلت مردم را نشناسد، امکان ندارد در کار طبابت موفق باشد، این مشکلی است که اکنون در گروه پزشکی با آن مواجه هستیم و رفع آن نیز با بخشنامه و از بالا میسر نمی شود.

وی گفت: اگر پزشکان به دنبال کسب مال دنیا و شهرت هستند، راه های سهل الوصول تری هم هست و لازم نیست افرادی برای رسیدن به این اهداف وارد رشته پزشکی شوند.

هاشمی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت با تسلیت درگذشت زائران ایرانی در حادثه منا، دانشجویان ورودی جدید را به کسب علم و مهارت و اخلاق ترغیب کرد.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: عنوان دانشجو را به درستی انتخاب کرده اند چون شما دانشجویان باید خودتان جوینده علم و دانش و البته اخلاق باشید،شما، پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و فیزیوتراپیست های آینده این کشور هستید و باید از این فرصت تحصیل استفاده کنید تا آماده خدمت مناسب به مردم شوید.

وزیر بهداشت ادامه داد: مردم، پزشک را محرم رازهای خود می دانند و به او اعتماد می کنند. رابطه پزشک با مردم از گذشته این طور تعریف شده است که حتی در امور خانوادگی و شخصی نیز مورد مشورت مردم هستند بنابراین برخورداری از اخلاق مناسب برای پزشکان بسیار مهم است.
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاههای علوم پزشکی صبح امروز در تالار اجتماعات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمعی از دانشجویان جدید این دانشگاه برگزار شد.

۵۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال است و حدود ۱۸۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی در این مراکز تحصیل می کنند.

(Visited 343 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*