معاون وزیر بهداشت: پروتکل پیشگیری و درمان کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد

IMAGE635278210433869791

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ پروتکل پیشگیری و درمان ویروس کرونا که عامل بیماری کشنده مرس است به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد آقاجانی روز یکشنبه در ستاد کشوری پیشگیری و درمان کرونا در وزارت بهداشت افزود: با توجه به مشاهده ۸۵ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان، اینکه این ویروس در بیمارستان های شهرهای مختلف عربستان از جمله مکه، مدینه، طائف و جده وجود دارد و نیز با توجه به بستری بودن برخی حجاج مجروح کشورمان در بیمارستان های عربستان، خطر انتقال این بیماری به کشور جدی است.

وی اضافه کرد: همه دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های سراسر کشور باید طبق دستورالعمل ابلاغ شده برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا آماده باش باشند زیرا انتقال این بیماری به کشور می تواند جان و دارایی های مردم را تهدید کند.

وی از تشکیل ستاد پدافند زیستی در تشکیلات پدافند غیرعامل وزارت بهداشت برای کنترل بیماری های نوپدید از جمله کرونا خبر داد و گفت: مسوولیت مقابله با بیماری های نوپدید با وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی است و در این زمینه مسوولیت سنگینی داریم.

آقاجانی تاکید کرد: یکی از نکات مهم برای کنترل ویروس کرونا آموزش کادر سلامت از اورژانس های پیش بیمارستانی گرفته تا کادر اورژانس های بیمارستانی و بخش های مختلف به خصوص بخش های عفونی و تنفسی و آی سی یوها است که باید همه مراکز اورژانس و بیمارستان های کشور هر چه سریع تر نیروهای خود را در این زمینه آموزش دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: پروتکل انتقال بیماران کرونا نیز باید هر چه سریع تدوین و به اورژانس های کشور ابلاغ شود و همه مراکز باید بدانند که به محض مواجهه با یک بیمار مشکوک به کرونا چه اقداماتی باید انجام دهند.

آقاجانی اضافه کرد: یکی از نیازهای مهم برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا تجهیز آی سی یو با فشار منفی هوا است که در این زمینه کمبود داریم و باید این کمبود را با امکاناتی از جمله تهویه های مستقل در بیمارستان ها برطرف کنیم.

(Visited 1,650 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*