برگزاری آزمون صلاحیت پایان دوره برای دوره پزشکی عمومی؟

sanad-azmoon

در نشست معاونین و مدیران آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در مرداد ماه در تبریز برگزار شد، سندی به عنوان بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که چند روز بعد در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۳ شهریور نیز مطرح شد. نسخه پیشنویس دهم که عنوان “غیرقابل استناد” نیز بر خود دارد در انتهای شهریور ماه به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد.

ذیل بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی، در صفحه ۷۶ این سند، محوری وجود دارد به عنوان :

طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی در راسـتای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی که در این محور به برگزاری آزمون صلاحیت پایان دوره پزشکی عمومی اشاره شده است، عکس این صفحه در بالا آورده شده است.

منبع: صدای پزشکان

(Visited 603 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتربهمن مشفقی

    توهین آشکار به استادان دانشکده های پزشکی ودانش آموختگان حرفه ی شریف پزشکی؟
    وقتی این خبر : طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی در راسـتای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی که در این محور به برگزاری آزمون صلاحیت پایان دوره پزشکی عمومی ….را در سایت انجمن پزشکان عمومی ایران خواندم با خود گفتم بهتر ازاین نمی شد به کوشش های هفت ساله ی اساتید دانشکده های پزشکی ایران بی اعتنا بود و به آنها شک نمود.
    یکی از بی معنا ترین و بی فایده ترین و در عین حال توهین آمیز ترین حرکت همین به راه انداختن سناریویی به نام ِ ” نظام ارزشیابی نهایی وتائید صلاحیت حرفه ای ِ دانش آموختگان علوم پزشکی ” یایک آزمون من درآوردی است که چه حرف وحدیث هایی همین آزمون بی معنا خواهد داشت خدا می داند. از هم اکنون می توان پیش بینی کرد این آزمون کذایی جز یک گروکشی و سرانجام پیدا کردن ِ سرنوشتی چون سرنوشت ” با آموزی های پزشکی ” که هدف عمده جز گرفتن پول تاکنون هدف دیگری نداشته است پیدا خواهد کرد و مشکلی بر مشکلات فراوان آموزش پزشکی و پزشکان خواهد افزود.کسانی که در طول هفت سال آموزش نتوانند صلاحیت حرفه ی خود را کسب کنند ، مطمئنا یک آزمون من در آوردی هم به درستی قادربه صلاحیت دار کردن آنها نخواهد بود.
    لاهیجان- دکتر بهمن مشفقی- پزشک عمومی- مهر۹۴

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*