رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی: فعلا خبری از تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی نیست

IMG13530205

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اینکه فعلا خبری از تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی نیست، گفت: آزمون دستیاری امسال جزء بهترین امتحانات بوده که کمترین اعتراض را به همراه داشت.

محمد حسین پور کاظمی در گفت‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با نتایج آزمون دستیاری اظهار داشت: آزمون امسال جز بهترین امتحانات بود که کمترین اعتراضات را به همراه داشت. البته به طور مثال زمانی که یک معلم تعداد زیادی دانشجو داشته باشد اعتراض ۵ نفر از آنها به نتایج امتحانات طبیعی است.

وی افزود: در آزمون ۱۲ هزار نفری تخصص اعتراضاتی وجود داشت که به طور مثال یک پزشک عمومی که از لحاظ درآمد در وضعیت مناسبی است زمانی که قبول نمی‌شود می‌گوید آبرویش رفته و می‌ترسد مردم به آن اعتماد نکند و درآمدش به مخاطره بیفتد. بنابر این بحث اعتراض و نتایج آزمون را مطرح می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: امسال کمترین اعتراض را به نتایج آزمون دستیاری داشتیم و برنامه‌ها نیز به خوبی در حال حاضر پیش می‌رود البته تعدادی از ظرفیت‌ها در مناطق محروم خالی مانده و افراد اگر بخواهند تکمیل ظرفیت این مناطق را در نظر گیرند به دلیل اینکه بومی منطقه نبوده سه برابر دوره تحصیل باید آنجا خدمت کنند.

پورکاظمی ادامه داد: برخی از پزشکان عمومی به طور مثال تمایل داشته که در تخصص چشم ادامه تحصیل دهند ولی به دلیل اینکه در دانشگاه آزاد قبول نشده می‌گویند مناطق محروم را جهت دست یافتن به این هدف و اخذ تخصص در رشته مد نظر را انتخاب می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر برخی از ظرفیت‌های مناطق محروم خالی مانده و پذیرفته‌شدگان اگر بخواهند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند باید این مناطق را در نظر گیرند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه فعلا خبری از تکمیل ظرفیت نیست، افزود: در صورتیکه دانشگاه‌ها تقاضا دهند این موضوع محقق می‌شود و وزارت بهداشت در این زمینه تصمیم گیرنده نیست. به طور مثال دانشگاه تهران تقاضای دو دانشجو در رشته اورژانس را دارد و بر اساس این تقاضا تکمیل ظرفیت انجام می‌گیرد.

(Visited 472 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*