شایعه‌ای که تایید نشد: محدودیت سنی آزمون دستیاری دوباره ابلاغ نشده است

name-mahdoodiat-sni-isgp

پیگیری کمیته‌ی رسانه‌ی انجمن پزشکان عمومی نشان می‌دهد دستور جدیدی مبنی بر محدودیت سنی برای شرکت در آزمون دستیاری ابلاغ نشده است.

از دیشب در فضای مجازی خبری حاکی از ابلاغ دستور قطعی محدودیت سنی برای شرکت در آزمون دستیاری منتشر شد: «متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان انجمن پزشکان عمومی، از امروز دستور محدودیت سنی برای شرکت در آزمون دستیاری به کلیه دانشگاه‌های علو پزشکی ابلاغ شد. این ابلاغیه برای آزمون دستیاری سال ٩۵ لازم الاجرا می‌باشد.»

پس از انتشار این خبر کمیته‌ی رسانه‌ی انجمن پزشکان عمومی از مجاری مختلف آن را پیگیری کرد. اگرچه مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت هنوز پاسخگوی پیگیری ما نبوده است، ولی سایر پیگیری‌ها نشان داد دستور جدیدی در این مورد ابلاغ نشده است. در این پیگیری تنها نامه‌ای از شیراز به‌دست‌مان رسید که ظاهراً منبع انتشار خبر فوق بوده است. اما مطالعه‌ی این نامه نشان می‌دهد که تاریخ صدور آن ۱۶ شهریور یعنی بیش از یک ماه پیش است.

این در حالی است که پس از این تاریخ و در پاسخ به دو نامه‌ی اعتراضی رییس انجمن پزشکان عمومی ایران و مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی، وزیر بهداشت دستور لغو این محدودیت را صادر کرده و پس از آن نیز اگرچه وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرد حق وتوی مصوبه‌ی شورای آموزش پزشکی را ندارد، هنوز ابلاغیه‌ی جدیدی منتشر نشده است.

پیگیری کمیته‌ی رسانه‌ی انجمن پزشکان عمومی برای دریافت پاسخ رسمی مدیریت روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه دارد.

(Visited 842 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

3 نظر

  1. آرمان مرزوقی

    الان پیگیریها از روابط عمومی وزارت بهداشت نتیجه داده ؟ خواهشا مارو از نگرانی دربیارید تمام زندگیمون به باد میره ! از قول ما بهشون بگید کی این آزار روحی روانی تموم میشه ؟

  2. چه اصراری بر این محدودیت سنی است؟ مگر چند درصد قبولی ها افراد با سنین بالاتر هستند؟ و آیا سهمیه هایی مثل سهمیه مدیران هیچ مشکلی نداره که قبولی بدون رانت چند نفر با سن بالا اینهمه مورد توجه مدیران وزارتخانه قرار گرفته؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*