مدیرعامل بیمه سلامت: پزشک خانواده تا ۷۵ درصد خدمات سرپایی متخصصان را ارائه می کند

dr-kabir

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ دکتر محمدجواد کبیر درنشست تخصصی این سازمان و جمع خبرنگاران با بیان اینکه پزشک خانواده دسترسی گروه های مختلف اجتماعی به خدمات پزشکی را تسهیل می کند، گفت: کاهش ۶۰ تا ۷۵ درصد مراجعه به متخصصان در ارائه مناسب تر خدمات تخصصی نیز موثر است.

وی همچنین با اشاره به پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی تاپایان سال گذشته افزود: امسال با شرمندگی نتوانسته‌ایم پولی را به مراکز درمانی و بیمارستانی پرداخت کنیم.

دکتر کبیر گفت: بیش از ۸۰ درصد از منابع بیمه سلامت از بخش درآمدهای عمومی است و تا زمانی که منابع دراختیار این سازمان قرار نگیرد، ‌توان پرداخت بدهی مراکز درمانی و بیمارستانی را نداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: گروه های متفاوتی همچون فرد و خانواده، محیط و جامعه از خدمات بیمه ای استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: در صورت تدوین بسته های بیمه ای مناسب برای گروه های سنی مختلف در خانواده ها ، هزینه‌های درمانی گروه سالمندان ۷ تا ۹ برابر کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در هیچ کشوری تمام خدمات درمانی در بسته بیمه پایه ارائه نمی شود.

وی افزود: خدمات بسته بیمه پایه باید بر اساس اولویت هایی همچون نیازمندی‌های جامعه و منابع انسانی ، اقتصادی و اجتماعی ارائه شود.
دکتر کبیر اضافه کرد : بسته بیمه پایه سلامت موجب کاهش فقر، افزایش توانمندسازی و مسئولیت ‌پذیری است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت : هدف از طراحی بیمه پایه خدمات سلامت را بهبود سلامت عموم مردم، طراحی دوباره و منطقی سیستم مراقبت سلامت، ایجاد و بهبود مسئولیت‌پذیری شخصی و ایجاد تناسب‌ بین هزینه‌های عمومی و مراقبت ‌های سلامت در سطوح مختلف است.

وی گفت: بدون در نظر گرفتن شواهد و مستندات نمی‌توان در بسته پایه خدمات سلامت موفق شد.

دکتر کبیر افزود: مرتبط کردن پیشگیری و – درمان شناسایی همه دروندادهای مورد نیاز ـ اکتساب بروندادهای بیشتر نسبت به دروندادها، ایجاد هماهنگی بین منابع و همچنین هدایت خدمات‌رسانی در مسیر درست از مزایای بسته خدمات پایه سلامت است.

وی گفت : این بسته ها باید شامل خدماتی باشد که بیشترین تأثیر را در رفع مشکلات سلامت به ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود : ارائه خدمات مناسب و به روز کردن خدمات در بسته خدمات پایه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

(Visited 312 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*