معاون بهداشت وزارت بهداشت: برنامه پزشک خانواده در سراسر کشور اجرایی می شود

sayari-dr

معاون بهداشت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تبریز عنوان کرد: برنامه پزشک خانواده از روستاها آغاز شده در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک ادامه یافته و در سراسر کشور اجرایی می شود.

به گزارش وب دا؛ دکتر علی اکبر سیاری امروز (شنبه) در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تبریز با بیان اینکه شکوفایی خدمات درمانی،  آرمان گرایی و خدمت بی منت به مردم باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: این سه عنصر مهم مورد توجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و افزایش امید به زندگی اولین ماموریت ماست.

وی ادامه داد: پیشگیری و کنترل عوامل خطر، ماموریت دوم ما است و باید تلاش کنیم تا کاهش آسیب های زندگی به عنوان ماموریت سوم محقق شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: هفت برنامه و ۱۰ پروژه مهم در سطح معاونت های بهداشتی کشور دنبال می شود و باید یک کار هماهنگی را انجام دهیم و نباید به گونه ای باشد که برخی افراد در معاونتها از برنامه ها بی خبر باشند.

دکتر سیاری ارائه خدمات درمانی مطلوب در روستاها و اجرای پزشک خانواده در روستاها را جزو اولین برنامه ها دانست و گفت: برنامه دوم حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بود تا پزشک خانواده در این شهرها اجرایی شود.

وی یادآور شد: برون سپاری خدمات بهداشتی و درمانی هرچند جزو سیاست های وزارت است اما دراین مورد حساسیت زیادی داریم.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجارب خوبی در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی و اجرای پزشک خانواده داشته که امیدواریم مورد توجه سایر مسئولان در استان ها قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ارتباط با خدا و رشد معنوی مسئولان بهداشتی کشور بسیار مهم است که موجب ارتقای اخلاقیات و معنویات می شود و برای خدمت بهتر به مردم و رسیدن به برنامه های پیش بینی شده نیازمند همگرایی و وحدت هستیم تا به یک فرهنگ سازمانی مطلوب برسیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری اجلاس معاونین بهداشت در تبریز گفت: امیدوارم برگزاری این همایش در مدت سه روز با موفقیت های خوبی همراه باشد.

(Visited 292 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*