پزشکان عمومی رکن اصلی اجرای پزشک خانواده/ پزشکان عمومی نگاه درمانی را به بهداشتی تغییر می‌دهند

68226_orig

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تعیین جایگاه پزشکان عمومی در کشور امر ضروری به شمار می‌رود، گفت: استفاده از پزشکان عمومی منجر خواهد شد نگاه درمانی به رویکرد بهداشتی تغییر پیدا کرده و بیشتر به سمت کنترل و کاهش هزینه‌ها پیش برویم.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره ارتقای طب عمومی در کشور، افزود: از مسایلی که امروزه در حوزه سلامت اثرگذار است توجه به ارتقای طب عمومی است؛ پزشکان عمومی از لحاظ موقعیت کاری مشکلات زیادی دارند تا جایی که برخی‌ از این افراد طبابت را کنار گذاشته و به حرفه دیگری مشغول می‌شوند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فراکسیون ارتقای طب عمومی در مجلس برای رفع معضل پزشکان عمومی تشکیل شد تا بتوان تمام مشکلات این قشر را مورد بررسی قرار داد و راهکاری برای آن در نظر گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ رکن اصلی اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، پزشکان عمومی است و اگر قرار باشد این پزشکان بلاتکلیف بمانند بدون‌شک موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر باید برای ادامه تحصیل پزشکانی که با نظام سلامت همکاری کرده و در مناطق محروم حضور داشتند و به گذراندن طرح‌هایشان مشغول شدند شرایطی فراهم شود یعنی اگر پزشک عمومی در مناطق محروم برای کنترل درمان و بیماری‌ها کمک کند باید بعد از مدتی تمهیداتی برای آنها نیز درنظر گرفته شود.

عباسی تاکید کرد: اگر بتوان پزشکان عمومی را تربیت کرده و به آن‌ها دوره‌های مدیریتی بیاموزیم آن‌ها می‌توانند در سطح کشور به عنوان رئیس یا معاونان دانشگاه و بیمارستان‌ها با یک برنامه‌ریزی سیستمی ایفای نقش کنند.

وی گفت: زمانی که ما از متخصصان استفاده می‌کنیم آنها نگاه درمانی دارند و این برای حوزه سلامت هزینه‌بر است در حالی که استفاده از پزشکان عمومی منجر خواهد شد نگاه درمانی به رویکرد بهداشتی تغییر پیدا کرده و بیشتر به سمت کنترل و کاهش هزینه‌ها پیش برویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیات علمی بودن پزشکان عمومی از دیگر دغدغه‌های اصلی این قشر به شمار می‌رود، افزود: پزشکان عمومی نقطه قوتی در حوزه سلامت هستند و نباید از منظر حوزه سلامت محو شوند زیرا با کمک این افراد می‌توان شاهد ارتقای بخش بهداشت و درمان بود.

(Visited 221 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*