وجود نشانه های افسردگی در بیش از یک چهارم دستیاران بالینی پزشکی

doctor__depression_isgp_800x600

پزشکی یکی از شغل های سخت و پرفشار محسوب می شود و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند در خطر بالای ابتلا به افسردگی قرار دارند.

نتیجه یک تحقیق جدید که روز گذشته منتشر شده نشان می دهد بیشتر از یک چهارم دستیاران بالینی به افسردگی مبتلا هستند و یا برخی علایم افسردگی را نشان می دهند.

به گزارش وب سایت انجمن پزشکان عمومی ایران در این بررسی ۱۷۵۰۰ رزیدنت در کشورهای مختلف جهان طی یک دوره زمانی ۵۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج نشان می دهد که به طور متوسط ۲۸.۸ درصد دستیاران بالینی به افسردگی مبتلا هستند و یا نشانه های افسردگی در آنها مشاهده می شود. جالب تر اینکه بر اساس این بررسی، میزان افسردگی طی سال های اخیر در حال افزایش بوده است.

محققان می گویند که روند رو به رشد افسردگی در میان رزیدنت های پزشکی نشانه مهمی است و سیستم های آموزش پزشکی و بیمارستان ها باید توجه بیشتری به آرامش فکری و سلامت روان دانشجویان این رشته داشته باشند. ضمن اینکه این موضوع ممکن است روی عملکرد کاری آنها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

نتایج این تحقیق روز گذشته در ژورنال American Medical Association منتشر شده است.

اما شما فکر می کنید وضعیت دانشجوهای پزشکی و دستیاران در کشور ما چگونه است؟ درس های سنگین، فشار کاری زیاد، محدودیت های مالی، طرح های طولانی مدت، مشکلات قانونی و هجمه های رسانه ای چه تاثیری روی دانشجوهای ما می گذارد؟

مشاهده Abstract مقاله

(Visited 355 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*