آغاز گردهمایی ملی پزشکان خانواده شهری در ساری

steto

نخستین گردهمایی ملی پزشکان خانواده شهری در محل مجتمع دانشگاهی پبامبر اعظم(ع) دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در ساری آغاز شد.

این گردهمایی به منظور بررسی عملکرد سه ساله طرح پزشک خانواده در استان های مازندران و فارس، برنامه آینده این طرح در وزارت بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید و بررسی چالش های آن و ارتقای کارکرد برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در این استان به صورت پایلوت فرصت مناسبی را در اختیار این منطقه قرار داده تا گام موثری برای سلامت جامعه برداشته شود.

قاسم جان بابایی در این گردهمایی اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات اولیه طرح پزشکان خانواده، این طرح توانست راه خود را برای سلامت مردم پیدا کند و برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیز همچنان نیازمند حمایت است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تمام مسئولان سیاسی و اجتماعی از طرح پزشکان خانواده در مازندران حمایت می کنند و این کار در حال نهادینه شدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به رضایت ۹۰ درصدی مردم این استان از طرح پزشک خانواده این رضایت مندی را راهبرد اصلی برای گسترش این طرح دانست.

وی اظهار کرد: طرح پزشک خانواده می تواند کارکرد مهمی را در حوزه شناسایی بیماری های غیر واگیر در خانواده داشته باشد و طبق بسته های بهداشتی ارائه شده را برای سلامت این بیماران داشته باشند.

جان بابایی بار دیگر یکی از مهمترین راهکارها برای موفقیت طرح پزشکان خانواده را تغییر نگرش در جامعه نسبت به این طرح اعلام کرد.
طرح پزشک خانواده که از سال ۹۱ در دو استان مازندران و فارس برای خانوارهای شهری شروع شد در مازندران ۶۰۰ پزشک با این طرح همکاری می کنند.

(Visited 139 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*