طرح پزشک خانواده نیازمند حمایت بیشتر شرکت های بیمه ای است

dr-kalantari

قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پزشک خانواده در سطح کشور برای فراگیری به حمایت های بیشتر شرکت های بیمه ای دارد.

ناصر کلانتری روز جمعه در نخستین همایش ملی پزشکان خانواده در ساری اظهار کرد: شرکت های بیمه ای باید برای فراگیری طرح پزشک خانواده در تمام استان های کشور، سرانه هزینه سلامت خود را در این طرح بپردازند.

وی فراگیر نشدن طرح پزشک خانواده با گذشت سه سال از اجرا در تمام ۳۱ استان کشور را نامشخص بودن سهم سرانه شرکت های بیمه ای در اجرای این طرح اعلام کرد.

مدیر شبکه های بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح پزشک خانواده در سطح کشور همچنان در سطح اول در حال اجراست و این در حالیست که ما نیاز داریم تا در سه سطح سلامت این طرح را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: البته ۸۰ درصد از سلامت جامعه در گرو اجرای طرح پزشک سلامت در سطح اول است و باید برای بهبود و ارتقا سلامت خانوارها این طرح در هر سه سطح اجرا شود.

کلانتری بیان کرد: آنچه امروز برای ما مهم است اینکه استمرار این طرح از سوی مسئولان مرتبط چه در داخل و خارج وزارت بهداشت و درمان مورد تاکید است و این نگرش باعث ارتقای این طرح خواهد شد.

وی اظهار کرد: در هر صورت طرح پزشک خانواده به صورت متقن در سطح کشور اجرا می شود و امیدواریم با رفع موانع این طرح در سایر استان های کشور نیز انجام شود.

قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: البته ما تا رسیدن نقطه مطلوب در طرح پزشک خانواده فاصله زیادی داریم و رسیدن به این جایگاه نیازمند مطالبه گر بودن مردم و اجرای هر سه سطح سلامت در قالب این طرح است.

وی تشکیل پرونده الکترونیکی برای خانواده ها از سوی پزشکان خانواده و درگیر شدن بیشتر این پزشکان در سلامت خانوارهای تحت پوشش را از دیگر برنامه ها برای ارتقای این طرح دانست.

کلانتری تجمیع خدمات پزشکی ارائه به مردم در قالب پزشک خانواده و تدوین بسته خدمات سلامت برای تمام گروه های سنی در خانوار را از برنامه های آینده پزشک خانواده اعلام کرد.

نخستین گردهمایی ملی پزشکان خانواده شهری مازندران صبح امروز جمعه در ساری آغاز شد.

طرح پزشک خانواده برای خانوارهای روستایی در دولت اصلاحات در سراسر کشور و برای خانوارهای شهری در سال ۹۱ در مازندران وارد فاز اجرایی شد و حدود یک هزار پزشک در مازندران در این طرح مشارکت دارند.

(Visited 137 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*