لزوم فرهنگسازی برای پذیرش “پزشک خانواده” در کشور

dr-kalantari

نخستین سمینار بین‌المللی پزشک خانواده، امروز، ششم دی، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت آغاز شده و با ارایه سخنرانی هایی پیرامون این موضوع با حضور مسوولان کشوری و دست اندرکاران سلامت کشور تا هفتم دی ادامه خواهد داشت.

دکترناصر کلانتری در نخستین سمینار بین‌المللی پزشک خانواده در شیراز گفت: به دلیل ویژگی‌های مربوط به ذات برنامه پزشک خانواده، به‌ویژه سیستم ارجاع، عده‌ای هنوز آن را نپذیرفته‌اند.

کلانتری یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد اجرای برنامه پزشک خانواده باعث کاهش ۱۰۰میلیارد تومانی پراخت از جیب مردم شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌های برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران رصد شده است، گفت: به‌ دنبال تدوین برنامه‌ جامع‌تری برای اجرایی کردن آن در کل کشور هستیم.

کلانتری از اجرای این برنامه در شهرهای زیر ۲۰ و سپس ۵۰هزار نفر در کشور خبر داد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت هم به عنوان زیرساخت مهم این برنامه، هم اکنون به صورت آزمایشی در تهران، در حال اجرا است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: با اجرای این برنامه از مراجعه غیرضروری به سطوح بالاتر پیشگیری شد و باید آرام آرام، این فرهنگ در جامعه تسری یابد.

وی لزوم تربیت پزشکان خانواده برای ارایه خدمات ویژه در کشور را ضروری خواند و اضافه کرد: باید نظام آموزشی، پزشکانی تربیت کند که توانمندی اجرای تکالیف این برنامه را داشته باشند. این پزشکان باید دارای دانش جامعی در زمینه‌های مختلف باشند تا بستر را برای کاهش مراجعه مردم به سطوح بالاتر درمانی جز در موارد لازم، فراهم شود.

(Visited 193 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*