پزشکان خانواده فارس سلامت را به میان مردم حاشیه شهرها در فارس بردند

steto

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده، استقرار پزشکان خانواده در حاشیه شهرها را از مزایای مهم این طرح عنوان کرد که باعث هدیه نعمت سلامتی به مردم این مناطق شده است.

دکتر “محمدهادی ایمانیه” در جمع شرکت کنندگان در سمینار بین المللی پزشک خانواده در شیراز، ضمن تبریک ایام مبارک هفته وحدت، با اشاره به آخرین نشست ستاد کشوری پزشک خانواده، از تاکید وزیر بهداشت برای معرفی بیشتر برنامه پزشک خانواده به مردم گفت و افزود: در طول سه سال و نیم گذشته، در فارس علاوه بر همدلی، شاهد عزم و اراده جدی همکارانم برا یپشبرد هرچه بیشتر این برنامه بودم تا بتوانیم چالش ها را یک به یک برطرف کنیم.

 دکتر “ایمانیه” از برپایی بیش از ۲۰۰نشست هفتگی ستاد پزشک خانواده در طول این مدت خبر داد و از همکاری های سازمان نظام پزشکی، انجمن پزشکان عمومی، بیمه ها و مردم، تقدیر کرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه جامعه به سه گروه فقرا، اقشار متوسط و اقشار ثروتمند تقسیم می شود، افزود: قشر ضعیف جامعه، دسترسی محدودی به خدمات سلامت دارند و کوشیدیم با اجرای این طرح در فارس، زمینه دسترسی آن ها را توسعه دهیم.

 این مسوول بهداشت و درمان در فارس، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که تا پیش از این شاهد آن بودیم، وضعیت نابسامان توزیع درآمد در میان پزشکان عمومی بود، از سویی رشته هایی مانند بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی، جایگاه خود را از دست داده بودند و با اجرای برنامه پزشک خانواده، تمامی توان خود را برای حل این مشکلات به کار بستیم.
 دکتر “ایمانیه” به بخش اقتصادی این طرح هم اشاره کرد که با اجرای آن، ۹درصد به هزینه بیمه ها در فارس افزوده شده، اما دستاورد مهمی برای مردم جامعه داشته و آن کاهش ۱۰۰میلیارد تومان از پرداختی جیب مردم، تنها در یک سال بوده است.

وی با اشاره به تلاش هایی که برای تغییر سیستم آموزش و تربیت پزشکان خانواده در حال انجام است، گفت: مقدمات این امر، فراهم شده است تا پزشکان آموزش دیده ای برای این خدمت، داشته باشیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی مراکز سلامت جامعه به کمک طرح تحول نظام سلامت را هم خدمتی دیگر در عرصه سلامت کشور برشمرد که هم اکنون در فارس، به صورت ادغام یافته با برنامه پزشک خانواده به اجرا درمی آید و مردم به شکل فعال تری می توانند از موهبت سلامت بهره مند شوند.

وی سلامت محوری را، محور کنونی برنامه پزشک خانواده عنوان کرد و گفت: با ارایه این خدمات فعال، مردم هم به سلامت محوری دعوت شده اند و توانسته ایم کار بزرگی در شناسایی بیماران، به ویژه در حوزه غیرواگیر انجام دهیم.

 دکتر “ایمانیه” چند توصیه هم برای پزشکان خانواده داشت و آن، توصیه به صبر، سواد، حوصله، وقت گذاشتن برای مردم و خوش اخلاقی بود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تلاش ها برای راه اندازی طرح دندانپزشک خانواده در استان هم خبر داد که با راه اندازی کلینیک های ویژه این امر، در شیراز و دو شهر دیگر، حال انجام است.

 وی راه اندازی بسترهای الکترونیکی برای نسخه نویسی الکترونیکی و ارجاع الکترونیکی، گسترش نظارت ها، تامین به موقع اعتبار  صبر و حوصله پزشکان را مواردی دانست که برای اجرای موفق این برنامه، باید مدنظر گرفته شود.
(Visited 148 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*