توجه به سلامت محوری از دستاوردهای اجرای پزشک خانواده است

malekazali

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور در سمینار بین المللی پزشک خانواده در شیراز گفت: پزشکان ما که قبلا درمان نگر بودند، علاوه بر توجه به درمان مردم، به بهداشت و پیشگیری آنها هم توجه دارند و اینها همه آورده های طرح پزشک خانواده است.

دکتر حسین ملک افضلی روز دوشنبه دراین سمینار، پزشک خانواده در کشور را موضوعی نو و ارزنده دانست که در چند سال اخیر، تجربه می شود و افزود: پس از تجربیات بسیار، هم اکنون این برنامه در استان فارس و مازندران متمرکز شده است.

او ادامه داد: هر کسی که می خواهد از نظام سلامت استفاده کند، لازم است به پزشک خود مراجعه کند و اگر پزشک تشخیص داد ارجاع می دهد؛ این نیاز به تغییر فرهنگ جامعه دارد و باید آن را پذیرا شد.

دکتر ملک افضلی با تاکید بر همکاری حوزه پزشکی با برنامه پزشک خانواده، گفت: تا زمانی که نیاز و اهمیت این همکاری احساس نشود، اجرای این برنامه با دشواری مواجه است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور اضافه کرد:در استان فارس تقسیم بندی شده که خانواده ها پزشک خاص خود را دارند و متوجه هستند که با داشتن پزشک خانواده خود، می توانند تمام مشکلات سلامت خود را پیشگیری و درمان کنند.

این مقام مسوول همچنین در بازدید از مرکز سلامت جامعه شهید مفتاحی شیراز، از بهبود پذیرش خانواده ها نسبت به این برنامه گفت و یادآور شد: با گذشت تنها سه سال از اجرای برنامه پزشک خانواده، موفقیت های خوبی داشته و درس های خوبی هم به کشور می دهد.

دکتر ملک افضلی از دست اندرکاران اجرای این برنامه در فارس برای تشکیل تدریجی استراتژی نظام سلامت تقدیر کرد و گفت: با هر دفعه بازدید از این برنامه، متوجه پیشرفت و توسعه آن هستیم.

نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده که روز ششم دی ماه جاری با حضور کارشناسان، صاحبنظران سراسر کشور، متخصصانی از کشور ترکیه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان خانواده استان فارس در شیراز آغاز شد، دوشنبه شب (هفتم دی) به کار خود پایان داد.

(Visited 120 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*