برنامه پزشک خانواده در استان بوشهر اجرا می شود

family-phys

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت آزمایشی در استان بوشهر اجرا می شود.

علی اکبر سیاری این مطلب را در نشست استاندار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد.

سیاری افزود: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در راستای طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا می شود و استان بوشهر به منظور فراهم آوردن زیرساخت های لازم، پایلوت این طرح است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور گفت: این طرح از مهم ترین بسته های طرح تحول نظام سلامت است که در مناطق مختلف کشور اجرائی می شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت کارشناسان مراقب سلامت در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: با اجرای نظام ارجاع، مراقبان سلامت در روستاها و شهرهای کم جمعیت مستقر می شوند و فضاهای فیزیکی مراکز بهداشت نوسازی و بهسازی می شود.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت از مهم ترین راه های توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار کرد: ۸۰ درصد تامین سلامتی در بخش امور اجتماعی است که این مهم نشان از اهمیت مشارکت همگان در حوزه سلامت دارد.

معاون وزیر بهداشت، دسترسی آسان مردم به امکانات درمانی و بهداشتی را از راه های توسعه عدالت دانست و گفت: تحقق این مهم، سلامتی را در حوزه های گوناگون توسعه می دهد که طرح تحول نظام سلامت در این راستا اجرائی شده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان اینکه استان بوشهر در اجرای طرح تحول نظام سلامت به سبب تعامل مسئولان و اجرای طرح های مختلف و نوین در کشور الگو است تصریح کرد: توسعه طرح های حوزه اجتماعی سبب ایجاد نشاط و امیدواری می شود واکنون استان بوشهر با اجرای طرح های امید اجتماعی در کشور نمونه و الگو است.

اجرای برنامه پزشک خانواده از حدود سه سال پیش در استان های فارس و مازندران اجرا شده است.

(Visited 234 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*