وزیر بهداشت درباره شبکه مراقبت‌های اولیه سلامت: مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت، پزشکان در مراکز جامع خدمات سلامت

13921102000659_PhotoAسایت انجمن پزشکان عمومی ایران: وزیر بهداشت با بیان این‌که وظیفه پایگاه سلامت، آموزش و پیشگیری برای عدم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و واگیر است، گفت: بهتر است در پایگاه‌های سلامت مراقبین سلامت حضور داشته باشند اما در شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مراکز جامع خدمات سلامت بدون پزشک نمی‌توانند پاسخگویی خوب و مناسبی داشته باشند.
به‌گزارش خبرگزاری فارس، سیدحسن هاشمی در نشست تصمیم‌گیری در خصوص الگوی واحد توسعه شبکه بهداشت شهری، شبکه مراقبت‌های اولیه را قلب فعالیت‌های حوزه سلامت بیان کرد و گفت: قلب فعالیت‌های وزارت بهداشت در همه بخش‌ها اعم از آموزش، پژوهش و درمان شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور است.
وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که پژوهش و آموزش و درمان باید در خدمت شبکه بهداشتی کشور باشد، افزود: لازم است در خصوص ارائه خدمات به وحدت نظر برسیم و همه در خدمت شبکه قرار گیرند که برای تحقق آن باید همه اطلاعات هم‌سنگ شود.
وی بر کیفی‌سازی خدمات شبکه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: لازم است برای شبکه‌های بهداشتی شهری مدلی مناسب طراحی شود تا بازدهی خوبی داشته باشد.
وی با بیان این‌که مراکز جامع سلامت مراکز ارائه خدمات درمانی هستند و نظام ارجاع را شکل می‌دهند، تاکید کرد: بهتر است در پایگاه‌های سلامت مراقبین سلامت حضور داشته باشند و پزشک در آنجا نباشد اما می‌توان در مراکز جامع سلامت از پزشک استفاده کرد، چرا که در شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مراکز جامع خدمات سلامت بدون پزشک نمی‌توانند پاسخگویی خوب و مناسبی داشته باشند.
هاشمی با تاکید بر ارتقاء توانمندی‌های مراقبین سلامت و افزایش سطح اختیارات آن‌ها، گفت: لازم است اعتبار مراکز جامع خدمات سلامت را افزایش دهیم تا مردم بتوانند ۸۰ درصد خدمات را در این مراکز دریافت کنند.
وزیر بهداشت افزود: وظیفه پایگاه سلامت، آموزش و پیشگیری برای عدم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و واگیر است.
هاشمی در ادامه پیشنهاد داد: ستادی با حضور معاونین درمان، بهداشت، آی تی، غذا و دارو، آموزش و توسعه و با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان مدیریت برای رصد کردن اقدامات و کنترل هزینه‌ها با نظارت مستمر تشکیل شود.

(Visited 140 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*