نامه‌ی «زالی» به «جهانگیری» درباره‌ی تعرفه‌های پزشکی

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور، تعیین تکلیف وضعیت تعرفه‌های سلامت و همچنین بدهی بیمه‌ها به مراکز و موسسات پزشکی را خواستار شد.

hamidreza dastjerdi-9-52

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی طی نامه‌ای که در تاریخ پانزدهم اردیبهشت‌ماه نوشته شده، تاکید کرده است که عدم تعیین تکلیف تعرفه‌های سلامت در سال جاری در کنار وقفه‌های زمانی طولانی در بازپرداخت بدهی‌ها، مجال ارائه‌ خدمات مقتضی با شأن و حقوق مردم را با محدودیت‌های اساسی مواجه می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه زالی به معاون اول رییس جمهور آمده است:

«جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند طی دو سال اخیر بواسطه توجه قابل تقدیری که در حوزه سلامت کشور به وجود آمده است، شاهد افزایش سطح رضایت بوده‌ایم و نیازمندان بسیاری از رهیافت‌های آن بهره‌ برده‌اند. ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام ویژه مسئولین و کابینه محترم، به عرض می‌رساند علیرغم پیگیری‌های مجدانه مسئولین محترم سازمان‌های بیمه پایه سلامت، شاهد تأخیر زمانی قابل ملاحظه در بازپرداخت تعهدات بیمه‌ای می‌باشیم. وقفه‌های مذکور، مدیریت اقتصادی مراکز و مؤسسات خدمات سلامت را به ویژه در بخش خصوصی با چالش‌هایی مواجه نموده است. تأخیر زمانی قابل ملاحظه مذکور در کنار اعمال کسورات سنگین بر صورتحساب‌های ارسالی و همچنین عدم ابلاغ تعرفه‌های خدمات سلامت در موعد مقرر، موجب تحمیل شرایط اقتصادی و مالی شکننده بر ارائه‌دهندگان خدمات شده است. مسلما محدودیت‌های جاری در ارائه‌ خدمات سلامت به ویژه در بخش خصوصی از نگاه تیزبین و توأم با درایت اعضای محترم هیئت دولت دور نمانده و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در هر رده و جایگاه شغلی ارائه‌ خدمات با کیفیت، به موقع و نیز توام با درک شرایط کشور و همراهی با سیاست‌های دولت را بر خود فرض می‌دانند. لیکن ادامه شرایط موجود و عدم تعیین تکلیف تعرفه‌های سلامت در سال ۱۳۹۵ در کنار وقفه‌های زمانی طولانی در بازپرداخت بدهی‌ها مجال ارائه‌ خدمات مقتضی با شأن و حقوق مردم شریف این مرز و بوم را با محدودیت‌های اساسی مواجه می‌نماید. لذا از حضرتعالی به عنوان یکی از دلسوزان و زحمت‌کشان ارتقای سطح رفاهی و سلامت مردم ایران زمین خواهشمندم که دستور مساعدت‌های لازمه را صادر فرمایید.»

(Visited 160 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*