علت انحلال انجمن جراحان عمومی

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه انحلال انجمن علمی جراحان عمومی ایران به دلیل تخلف اداری بوده است، با انتقاد از اظهار بی‌اطلاعی مسوولان این انجمن نسبت به علت لغو پروانه آن، گفت: پرونده این انجمن یکسال‌ونیم در جریان بوده است. در عین حال راه برای جراحان عمومی باز است و آنها می‌توانند مجددا درخواست ایجاد انجمن دهند.

rgdrgdf

دکتر علیرضا استقامتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت لغو پروانه و انحلال انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: علت این موضوع تخلفی بوده است که از سوی انجمن علمی جراحان عمومی ایران انجام شده است که البته ما این تخلف را اعلام نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اما این انجمن به دلیل یک تخلف اداری منحل شده است، افزود: ما به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد انجمن‌ها یکسری وظایف داریم. در عین حال همان نهادی که به یک انجمن مجوز فعالیت می‌دهد و آن انجمن رسمیت پیدا می‌کند، همان نهاد هم یکسری وظایف نظارتی بر عهده دارد.

استقامتی با اشاره به وجود ۱۸۵ انجمن علمی در کشور، اظهار کرد: حال ممکن است این انجمن‌ها درباره مسائلی باهم اختلاف پیدا کرده و مسائلی پیش آید که یک انجمن نسبت به انجمن دیگری مشکلاتی داشته باشد. بر این اساس است که ما بر عملکرد انجمن‌ها نظارت می‌کنیم و ممکن است با انجمنی مواجه شویم که تخلف کرده است. در عین حال راهکار برخورد با تخلفات هم مشخص است که شامل تذکر، اخطار، احضار، بررسی در کمیسیون تخلفات و لغو پروانه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما درباره انجمن علمی جراحان عمومی نیز تمام این مراحل را طی کردیم و چندین بار به این انجمن تذکر داده‌ایم، ادامه داد: بیش از یک سال‌ونیم است که پرونده تخلف انجمن علمی جراحان عمومی در جریان است.

استقامتی با انتقاد از رحمانی، رییس سابق انجمن جراحان عمومی ایران و اظهار بی‌اطلاعی او از انحلال انجمن، گفت: دکتر رحمانی اعلام کرده‌اند که از لغو پروانه انجمن شوکه شدند، این در حالیست خودشان در جریان موضوع هستند. ما به دکتر رحمانی اخطار دادیم و در کمیسیون بررسی تخلفات نیز دعوت‌شان کردیم و تمام این مراحل طی شده است. بنابراین باید این بازی‌ها را کنار گذاشته و مسائل را مبتنی بر واقعیت مطرح کنیم.

وی همچنین نسبت به عملکرد رسانه‌ها در این موضوع نیز انتقاد کرد و افزود: من نمی دانم رسانه‌ها چرا اینقدر روی این موضوع حساسند. مگر چه اتفاقی افتاده است. یک انجمن تخلف کرده و به همین دلیل مجوزش لغو شده است. یعنی واقعا ما در سیستم بهداشت و درمان کشور هیچ مشکلی نداریم؟. آیا مردم مشکلی در حوزه سلانمت ندارند؟ و آیا این مشکلات مهم نیست و فقط مهم این است که یک انجمنی را که تخلف کرده کنار گذاشتیم؟

دبیر کمییسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه راه برای جراحان عمومی باز است و آنها می‌توانند مجددا درخواست ایجاد انجمن دهند، گفت: بنابراین هر سیستم اداری ممکن است تخلف کرده و نهاد نظارتی هم فعالیتش را متوقف کند. در زمینه انجمن علمی جراحان عمومی می‌بینیم که بحث‌هایی را مطرح می‌کنند و حرف جامعه پزشکی را پیش می‌کشند و از جامعه پزشکی دفاع می‌کنند. باید پرسید مگر ما ضد جامعه پزشکی و جدای از آنها هستیم؟ خیر اینطور نیست.

استقامتی تاکید کرد که بنابراین این انجمن یک تخلف مشخص اداری داشته و به همین دلیل پروانه‌اش لغو شده است. حال خودشان این را می‌دانند و ما هم نمی‌خواهیم تخلف را اعلام کنیم. به نظر من باید به مسائل مهم‌تر بپردازیم. در عین حال خود دکتر رحمانی یک ماه‌ گذشته در کمیسیون تخلفات حضور داشتند و مسائل انجمن گفته شد و انجمن‌هایی هم که نسبت به انجمن علمی جراحان عمومی اعتراض داشتند، نظراتشان را بیان کردند و دفاع هم انجام شد. حال چطور می‌گویند که من شوکه شدم؟

وی تصریح کرد: هر کس اگر خطایی می‌کند، باید خطایش را بپذیرد. اگر من به عنوان یک پزشک خطا می‌کنم، نباید پشت سر جامعه پزشکی رفته و بگویم همه پزشکان خوبند. بنابراین هر کس باید خطایش را بپذیرد. خطای من چه ربطی به جامعه پزشکی دارد. مگر من یا دکتر رحمانی کل جامعه پزشکی هستیم؟ مگر دکتر رحمانی کل جراحان کشور هستند. اینطور نیست، بلکه ما در حیطه اختیارات خودمان یک نفریم.

وی تاکید کرد: ما از نظر اخلاقی نمی‌توانیم جزییات تخلف را اعلام کنیم. زیرا رعایت اخلاق را می‌کنیم. حال هر چه ما سکوت می‌کنیم، برخی سوءاستفاده می‌کنند. باید توجه کرد که این سکوت هم حدی دارد و من اگر ببینم بیش از حد از این موضوع سوءاستفاده می‌شود، تمام اسناد و مدارک آن را اعلام می‌کنم.

(Visited 1,040 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. Dr.Bahman Moshfeghi دکتر مشفقی, [۱۷٫۰۵٫۱۶ ۱۰:۵۸]
    مسائل مهم تر ازتخلف چیست ؟
    جایی که ازاخلاق بعنوان سرپوشی برای تخلف استفاده می شود وآنوقت انتظار داریم تخلفی صورت نگیرد !
    علت انحلال انجمن جراحان عمومی .
    درخبرهای سایت انجمن پزشکان عمومی آمده است :
    ما از نظر اخلاقی نمی‌توانیم جزییات تخلف را اعلام کنیم. زیرا رعایت اخلاق را می‌کنیم.(!)
    دکتر علیرضا استقامتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت لغو پروانه و انحلال انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: علت این موضوع تخلفی بوده است که از سوی انجمن علمی جراحان عمومی ایران انجام شده است که البته ما این تخلف را اعلام نمی‌کنیم.(!)
    ما به دکتر رحمانی اخطار دادیم و در کمیسیون بررسی تخلفات نیز دعوت‌شان کردیم و تمام این مراحل طی شده است. بنابراین باید این بازی‌ها را کنار گذاشته و مسائل را مبتنی بر واقعیت مطرح کنیم…. این انجمن یک تخلف مشخص اداری داشته و به همین دلیل پروانه‌اش لغو شده است.
    حال خودشان این را می‌دانند و ما هم نمی‌خواهیم تخلف را اعلام کنیم. به نظر من باید به مسائل مهم‌تر بپردازیم.
    وی تاکید کرد: ما از نظر اخلاقی نمی‌توانیم جزییات تخلف را اعلام کنیم. زیرا رعایت اخلاق را می‌کنیم.(!).

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*