گزارش مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ساری

دکتر حمید طهماسبی‌پور
مسوول کمیته‌ی تشکیلات و توسعه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران

مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی شهرستان ساری مرکز استان مازندران در تاریخ ۱۰/۳/۹۵ در سالن اجتماعات آیت‌اله کوهستانی واقع در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
در پی استعفای سال گذشته‌ی هیات مدیره‌ی انجمن ساری و تشکیل هیات موسس جدید، طبق اساسنامه مقدمات تدارک مجمع عمومی فراهم شد. اطلاع‌رسانی توسط هیات موسس از یک ماه قبل از طریق نشر آگهی در روزنامه‌ی محلی در دو نوبت و ارسال پیامک به همه‌ی پزشکان شهرستان ساری در چند نوبت و تشویق همکاران از طریق شبکه‌های مجازی مانند تلگرام صورت پذیرفت. مجمع عمومی با دستور جلسه‌ی انتخابات هیات مدیره در ساعت ۹ شب با تلاوت قرآن مجید و پخش سرود ملی آغاز به کار کرد.
ابتدا دکتر هدایتی نماینده‌ی هیات موسس گزارشی از روند اقدامات هیات موسس به مجمع ارایه کرد و در انتها نامه‌ی جناب دکتر محمدزاده پزشک پیش‌کسوت و بنیانگذار انجمن ساری و ریاست قبلی انجمن را که به‌علت کسالت جسمانی قادر به شرکت در مجمع نبود قرائت کرد. دکتر محمدزاده در این پیام ضمن تشکر از زحمات هیات موسس، آرزوی موفقیت برای هیات مدیره‌ی منتخب و گسترش هر چه بیشتر انجمن را کرده بود. در این لحظه حاضرین در مجمع با فرستادن صلواتی خواستار بهبودی و سلامت ایشان شدند.
سپس دکتر گل‌علیزاده، نایب رییس انجمن پزشکان عمومی ایران، پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنان مبسوطی گزارشی از تاریخچه‌ی انجمن و فعالیت‌های آن و مشکلات جامعه‌ی پزشکان عمومی ارایه کرد.
در بخش بعدی دو تن از اسپانسرهای مجمع خلاصه‌ای از تازه‌های دیابت و درمان آن را به‌صورت پاور پوینت مطرح کردند.
پس از آن دکتر طهماسبی‌پور، عضو هیات مدیره و مسوول کمیته‌ی تشکیلات و توسعه‌ی انجمن که وظیفه نظارت بر انتخابات را نیز برعهده داشت، پشت تریبون قرار گرفت و مقررات اساسنامه در مورد نحوه‌ی تشکیل مجمع و روند انتخابات را به حضار توضیح داد.
با استقرار هیات رییسه‌ی مجمع در جایگاه مخصوص، روند قانونی انتخابات شروع شد. تعداد ۱۸ نفر از همکاران نامزد انتخاب هیات مدیره و ۲ نفر هم برای بازرس انجمن کاندیدا بودند که توسط هیات رییسه‌ی مجمع به جایگاه فراخوانده شده و خود را معرفی کردند. سپس برگه‌های آرا طبق لیست اعضایی که تا آن لحظه موفق به ثبت‌نام و پرداخت حق عضویت سالانه شده بودند، توزیع شد. تعداد اعضای ثبت‌نام شده ۲۰۹ نفر بود که ۲۰۵ نفر برگ آرا دریافت کردند. تعداد ۴ نفر نیز پس از شروع رای‌گیری ثبت‌نام کردند که طبق اساسنامه نمی‌توانستند در انتخابات شرکت کنند.
پس از اخذ آرا شمارش آرا شروع شد که تا ساعت ۲ بعد از نیمه‌شب ادامه داشت. از مجموع ۲۰۵ رای اخذ شده ۲۰۴ رای سالم و یک رای نیز باطله اعلام شد. ازمیان نامزدها ۹ نفر به‌عنوان عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی‌البدل هیات مدیره و یک نفر بازرس اصلی و یک نفر هم بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

در پایان:
– حضور پرشور و منظم همکاران پزشک عمومی، پیش‌کسوت، جوان، خانم‌ها و آقایان در جوی صمیمی و دوستانه باعث برگزاری باشکوه مجمع شده بود.
– شرکت سه تن از اعضای هیات مدیره‌ی انجمن ایران، آقایان دکتر گل‌علیزاده نایب رییس، دکتر خاقانی دبیر و دکتر طهماسبی‌پور رییس کمیته‌ی تشکیلات و توسعه‌ی انجمن نشان از توجه جدی انجمن مرکزی به انتخابات شعب دارد.
– اهتمام هیات رییسه‌ی مجمع که با صبوری و دقت هر چه تمام‌تر تا پاسی از شب گذشته آرای ماخوذه را شمارش کردند، موجب سپاس و قدردانی است.
– شرکت و همکاری فعال اعضای هیات مدیره‌ی قبلی انجمن ساری خانم دکتر شمسی‌زاده، خانم دکتر ارشادی و آقای دکتر شفائی به‌ویژه دکتر شمسی‌زاده که عضو هیات رییسه‌ی مجمع هم بود و به‌اتفاق دکتر ارشادی در شمارش آرا تا انتها حضور داشتند، نویدبخش ایجاد جو صمیمی و همکاری بیشتر در انجمن ساری است.
– همچنین زحمات بی‌شایبه و خالصانه‌ی دکتر هدایتی عضو هیات موسس و تلاش ایشان در برگزاری مجمعی قانونمند، آبرومند و در شان جامعه‌ی پزشکان عمومی قابل ستایش و احترام است.

photo_2016-05-31_20-11-58

photo_2016-05-31_20-11-40

photo_2016-05-31_20-11-18

photo_2016-05-31_20-10-18

photo_2016-05-31_20-10-59

photo_2016-05-31_20-10-25

photo_2016-05-31_20-10-55

photo_2016-05-31_20-10-08

photo_2016-05-31_20-10-47

photo_2016-05-31_20-10-32

(Visited 374 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*