معاون استاندار فارس: طرح پزشک خانواده، هزینه‌ی درمان خانواده ها را کاهش داده است

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: طرح پزشک خانواده، موجب کاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها شده است.

family-phys
به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده در شیراز افزود: مردم استان فارس به سبب اجرای طرح پزشک خانواده در این استان، سالانه یک هزار میلیارد ریال کمتر از دیگر استان‌های کشور هزینه درمان پرداخت می‌کنند.
وی، با اشاره به مشارکت ۵/۹۲ درصدی مردم فارس در طرح پزشک خانواده بیان کرد: از جمله مزایای این طرح می‌توان به کاهش امور غیر ضروری در امر درمان از جمله استفاده از ابزارهای تشخیص و کاهش مصرف بی‌مورد دارو با محوریت پزشک خانواده است.
پژوهش جهرمی، ضمن تاکید بر لزوم تشکیل مستمر جلسات ستاد راهبردی پزشک خانواده ادامه داد: علاوه بر این، باید اختیارات لازم نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان به این ستاد تفویض شود و ترتیبی اتخاذ گردد تا مطالبات پزشکان فعال در طرح نیز از سوی شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کارکرد طرح پزشک خانواده سلامت‌محور و جایگزین نظام درمان‌محور است که این امر به کاهش هزینه‌های مردم می‌انجامد.
بنا به گفته مسئولان ذی‌ربط، هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری، چیدمان خاص واحدهای تامین کننده خدمات سلامت است و به عبارتی بهره‌مندی یکسان همه افراد جامعه از سرانه سلامت و اجرا اصل عدالت در سلامت است.
حذف پرداخت هزینه‌های اضافی توسط مردم به نظام سلامت، انجام معاینه‌های دوره‌ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری، دسترسی سریع، آسان و شبانه‌روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت، بهبود و ارتقای نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم از دیگر اهداف برنامه پزشک خانواده عنوان شده است.

(Visited 131 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*