نامه‌ی رییس انجمن پزشکان عمومی ایران به وزیر رفاه: بیمه‌ها تعرفه‌های ۹۵ را از ابتدای سال اعمال کنند

23سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اعمال تعرفه‌های سال ۹۵ از ابتدای سال و تسریع پرداخت مطالبات معوقه‌ی چند ماه گذشته شد.
متن نامه‌ی دکتر عباس کامیابی خطاب به دکتر ربیعی به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ربیعی
مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
با سلام و احترام
ضمن سپاس از مواضع اندیشمندانه جنابعالی نسبت به طب پایه در نظام سلامت کشور، به استحضار می‌رساند به استناد بند ۴ تصویب‌نامه شماره ۳۲۵۰۸/ت ۵۳۰۳۸ هـ مورخه ۲۰/۳/۹۵ هیات محترم وزیران، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۳۹۵ از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا می‌باشد؛ لیکن مکاتباتی از سوی برخی از سازمان‌های بیمه‌گر مبنی بر اعمال تعرفه‌های مذکور از تاریخ ۱/۳/۹۵ دریافت شده است که خلاف نص صریح مصوبه هیات محترم وزیران بوده و فاقد وجاهت قانونی است.
همان‌گونه که مستحضرید پزشکان عمومی کشور با احترام به قوانین موضوعه و توصیه مسوولین از هرگونه افزایش تعرفه قبل از اعلام رسمی هیات محترم دولت پرهیز و منطبق بر تعرفه‌های مصوب سال ۱۳۹۴ خدمات خود را عرضه نموده‌اند، بنابراین چنین تصمیمی به معنی تضییع حقوق همکاران و پاسخی نامناسب به رعایت ضوابط از سوی ایشان است.
این در حالی است که عمده سازمان‌های بیمه‌گر کمابیش نسبت به پرداخت مطالبات همکاران تاخیر داشته و مطابق ماده ۳۸ قانون الحاق برخی از مواد به «قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» مصوب ۲۷/۱۲/۹۳ سازمان‌های بیمه‌گر موظفند مطالبات همکاران را تا سه ماه پس از تحویل اسناد مربوطه پرداخت نمایند و در صورت عدم اجرای این ماده، موظف به تأمین ضرر و زیان آن معادل نرخ اوراق مشارکت می‌باشند. این حکم تا کنون به دلیل اشراف به مشکلات مالی سازمان‌های بیمه‌گر مطالبه نشده اما قابل پیگیری است.
با عنایت به مطالب پیشگفت و نظر به اینکه جامعه‌ی پزشکان عمومی بیشترین بار ارایه‌ی خدمات نظام سلامت و در مقابل کمترین بار هزینه‌های پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر را به عهده داشته و همواره با رعایت تعرفه‌های رسمی، موازین اخلاقی و حرفه‌ای را پاس داشته است، شایسته است سازمان‌های بیمه‌گر نیز متقابلا با پرداخت مطالبات حقه‌ی همکاران، دلگرمی این قشر زحمتکش را فراهم سازند.
انجمن پزشکان عمومی به نمایندگی از پزشکان عمومی مجدانه خواستار اعمال تعرفه‌های سال ۹۵ از ابتدای سال جاری و تسریع پرداخت مطالبات معوقه‌ی چند ماه گذشته است و پیشاپیش از حسن نیت و دستور مساعد جنابعالی قدردانی می‌نماید.

(Visited 165 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*