رییس سازمان نظام پزشکی: نظارت مراکز ترک اعتیاد در شان بسیج جامعه پزشکی نیست

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر جایگاه بسیج جامعه پزشکی در کشور، خواستار بررسی اساسی طرح واگذاری نظارت مراکز ترک اعتیاد به این ارگان مهم از سوی وزارت بهداشت شد.

1428480459_mmt-logo

علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جایگاه مقدس و شان والای بسیج جامعه پزشکی در کشور در خصوص اقدام اخیر وزارت بهداشت مبنی بر واگذاری نظارت مراکز ترک اعتیاد بر این ارگان مهم اظهار کرد: ورود به این گونه از مباحث نظارتی که وزارت بهداشت می‌تواند آن را از مبادی مختلفی انجام دهد در شان بسیج جامعه پزشکی نیست.
وی ادامه داد: اصلاً نیازی نیست که بسیج با آن جایگاه وجیهی که از نظر سیاسی و تشکیلاتی در کشور دارد در یک کار نظارتی جزئی که انجام آن جزء وظایف وزارت بهداشت است وارد شود.
زالی گفت: این اقدام اخیر باید به طور اساسی بازنگری شود، زیرا بسیج به ویژه بسیج جامعه پزشکی نمادی از جامعه پزشکان بوده و حتی معلوم نیست که برخی از کارهای نظارتی چقدر با مبانی این نهاد همخوانی دارد.
رییس سازمان نظام پزشکی با بیان شیوه قبلی نظارت مراکز ترک اعتیاد، تصریح کرد: پیش از این برای انجام چنین نظارتی پروتکل‌های خاصی با محتوایی مؤثر و مورد تأیید همه دستگاه‌ها ذیربط از سوی وزارت بهداشت، بهزیستی، سازمان مبارزه با مواد مخدر و نظام پزشکی تدوین شده بود که حتی در استان البرز نیز اجرا شد و هم‌اکنون نیز باید با توجه به این مهم، باز هم همان پروتکل مورد استفاده قرار گرفته و در صورت وجود مشکل، نواقص آن اصلاح و دوباره اجرا شود.
زالی اظهار داشت: طی سنوات گذشته در راستای اجرای پروتکل ویژه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد، نزدیک به ۴۰۰ نیرو در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های مختلف غذا، دارو و نظایر آن فعال بوده‌اند، آن‌ها تعداد قابل توجهی از نیروهایی هستند که می‌توانند کار نظارت را انجام دهند و بنابراین سپردن چنین کاری به نهادی مانند بسیج که داری نقش و فلسفه‌ای متفاوت است، شاید مشکلات اجرایی بیشتری را با خود به همراه آورد.

 

(Visited 311 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*