انجمن پزشکان عمومی ایران عضویت سازمان جهانی پزشکان خانواده شد

انجمن پزشکان عمومی ایران: انجمن پزشکان عمومی ایران به عضویت سازمان جهانی پزشکان خانواده (ونکا) پذیرفته شد.

ضمن تبریک این موفقیت ارجمند به هیات مدیره و اعضای انجمن، از دکتر فرامرز رفیعی که به‌عنوان رییس کمیته‌ی آموزش انجمن پزشکان عمومی ایران، بیشترین نقش را در روند عضویت در این سازمان جهانی داشته‌اند، خواسته‌ایم اهمیت این رویداد و دستاوردهای آن را در یادداشتی کوتاه برای همکاران توضیح دهند.
با سپاس از ایشان، در ادامه این یادداشت را می‌خوانیم:

wonca logo kvadrat

نامه‌ی عضویت رسمی انجمن پزشکان عمومی ایران در سازمان جهانی پزشکان خانواده (ونکا) به‌صورت رسمی و عضویت کامل دریافت شد و زحمات یک سال و نیم و پیگیری و مذاکرات تلفنی و حضوری در ایران و خارج از کشور و… به ثمر نشست.

با پیوستن انجمن پزشکان عمومی ایران به ونکا، پزشکان عمومی کشورمان به همتایان خود در سراسر جهان می پیوندند و مزایای بسیاری برای برگزاری سمینارهای تخصصی داخل کشور با حضور اساتید ونکا و حضور همکاران در برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی آن‌ها فراهم می‌شود.

بهداشت و درمان بیش از نیمی از جمعیت جهان تحت کنترل اعضای تیم ونکاست و سران ونکا در هر کشور از مدیران ارشد علمی هر کشور و نیز سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و… هستند. همچنین همکاری بسیار نزدیک ونکا و سازمان بهداشت جهانی به ریاست سرکار خانم مارگارت چان که بنده افتخار هم‌صحبتی و مذاکره با ایشان را داشتم، برای همکاران فرصت ذی‌قیمتی در مشارکت در سیاست‌گذاری‌های سلامت فراهم کرده است.

در دو روز گذشته بیش از ۲۰ نامه‌ی تبریک از اعضای ونکا از سراسر جهان دریافت کرده‌ایم و این حرکت بین‌المللی از انجمن پزشکان عمومی ایران زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که با عملکرد تخصصی‌ترین انجمن‌های علمی کشور مقایسه‌ شود.

(Visited 218 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*