رییس شورای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی ایران: انجمن متخصصین پوست اعتماد مردم به جامعه پزشکی را نشانه گرفته است

Medizin liegt eingebettet in einem 100 Euroschein als Symbol für Krankengeld oder Medizingeld

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس شورای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن نکوهش درخواست رییس انجمن متخصصین پوست از معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر ابطال پروانه انجمن پزشکان عمومی به‌دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه خدمات پوست و زیبایی، گفت: تا کنون نشنیده بودیم یک نهاد علمی را به‌دلیل برگزاری دوره آموزشی شماتت کنند یا خواستار مجازات آن شوند. این رفتارها انسان را یاد قرون وسطا و کتاب‌سوزان‌های آن دوره می‌اندازد و اگر این درخواست را در کنار برنامه‌های سفارشی برخی از همکاران‌شان در صدا و سیما و ممانعت از حضور پزشکان عمومی در همایش‌های علمی انجمن پوست بگذاریم، متوجه ابعاد رفتار و درخواست غیراخلاقی ایشان می‌شویم.
دکتر مهران قسمتی‌زاده با تاکید بر این‌که این‌گونه رفتارها، اعتماد مردم به جامعه پزشکی را نشانه گرفته است، گفت: مثل این‌که دوستان انجمن پوست فراموش کرده‌اند به‌دلیل رفتار کاسب‌کارانه جمعی محدود از پزشکان طی یکی دو سال گذشته اعتماد مردم به جامعه پزشکی خدشه‌دار شده است. با راه افتادن دعواهای صنفی از این دست که ماهیت کاسب‌کارانه و منفعت‌جویانه آن کاملاً آشکار است، دودش به چشم تمامی افراد جامعه پزشکی خواهد رفت و بهانه‌ای خواهد بود برای آنانی که در یکی دو سال اخیر جامعه پزشکی را به‌ناروا در معرض انواع و اقسام اتهامات این چنینی قرار داده‌اند.
دکتر قسمتی‌زاده با اشاره به اقدامات انجمن پزشکان عمومی برای استانداردسازی خدمات ارایه شده توسط پزشکان عمومی در زمینه پوست و زیبایی گفت: با توجه به تعداد کم متخصصان پوست و استقبال مردم از خدمات پوست و زیبایی و ناتوانی این متخصصان اندک در پاسخگویی به ‌تمامی این تقاضاها و نیازها، این هیاهوی بخشی از متخصصان پوست عملاً نشانه چیزی جز حرص و انحصارطلبی آنان نیست.
وی افزود: در پی مناقشاتی که طی چند سال گذشته از سوی انجمن پوست راه افتاده و با توجه به خلأ موجود در نظام سلامت در مورد حدود حرفه‌ای و موازین عرضه این خدمات و به‌منظور کمک به استانداردسازی خدمات مدیکال استتیک و به حداقل رساندن مناقشات بین‌حرفه‌ای، کمیته پوست و زیبایی انجمن با استفاده از منابع علمی و راهنماهای بالینی معتبر برای ارایه این خدمات دستورالعمل و راهنمای حرفه‌ای تهیه کرده است و همچنان نیز آمادگی دارد که با همکاری سایر کارشناسان این حوزه ضمن بازنگری آن، راهنمای بالینی بومی ارایه این خدمات را تهیه کند.
رییس شورای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی در پایان گفت: از سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم به مسوولیت قانونی خود در قبال تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلین مختلف پزشکی اقدام کند تا زمینه بروز این مناقشات صنفی و رفتارهای کاسب‌کارانه را که حاصلی جز بی‌اعتمادی مردم به جامعه پزشکی ندارد از بین برود. همچنین از معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخواست داریم با توجه به دستورالعمل توانمندسازی پزشکان عمومی و با توجه به نیاز جامعه، در تمامی جوانب حرفه‌ای علم پزشکی شرایط را برای آموزش پزشکان عمومی فراهم آورد تا شاهد ارایه خدمات بهینه به مردم شریف ایران در اقصی نقاط کشور باشیم.

(Visited 227 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*