فراموشی درمان به‌نفع زیبایی

درباره نامه اخیر رییس انجمن متخصصین پوست

mat-na-cho-da-tai-sao-khong-4دکتر بابک پورقلیج
رییس انجمن پزشکان عمومی اسلامشهر و دادستان دادسرای انتظامی نظام پزشکی اسلامشهر

متاسفانه اخیراً شاهد هجمه جدیدی توسط انجمن متخصصین پوست علیه پزشکان عمومی و نمایندگان رسمی آنان بوده‌ایم. بسیار مایه تاسف است که همکاران گرامی ما ریشه‌ها و خاستگاه اولیه خود را فراموش کرده و چنین حرمت‌شکنی و بدعت‌گذاری می‌کنند و بر سر شاخ بن می‌برند، فارغ از این‌که صدمه به جایگاه پزشکان عمومی هتک حرمت به کل جامعه پزشکی است.
تفرعن و خودبزرگ‌بینی این همکاران به جایی رسیده که با کمتر از هزار عضو برای ۷۰ هزار پزشک عمومی تعیین تکلیف می‌کنند و انحلال انجمن رسمی آنان را خواستار شده‌اند و با فرار به جلو، آنان را متهم به عملکرد انتخاباتی می‌کنند.
در این میان به‌واقع جایگاه اخلاق پزشکی نادیده مانده است؛ این‌گونه که درمان بیماری‌های پوست را رها کرده و با رویکردی انحصارطلبانه و منفعت‌جویانه به امور زیبایی (که در تمامی جوامع جزو امور اپراتوری و پروسیجری طبقه‌بندی می‌شود) متمرکز شده‌اند.
هنگامی که می‌بینیم شهری با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری تهران حتی یک متخصص پوست پروانه‌دار ندارد، در شگفت می‌شویم که چگونه متخصصین پوستی که در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها و مناطق مرفه‌نشین شهرها تمرکز یافته‌اند برای کل کشور نسخه می‌پیچند و برای متاع دنیوی، دنیای مردم و آخرت خویش را تیره و تار می‌کنند.
چگونه است که این همکاران عالم از برگزاری دوره‌های بازآموزی و کارگاه‌های آموزشی برای پزشکان عمومی خودداری و همزمان آنان را به ناکارآمدی متهم می‌کنند؟
همکاران گرامی! باشد که به خود آیید که این ره که می‌روید به ترکستان است!

(Visited 209 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*