همگرایی ناخواسته در پزشکان عمومی!

درباره نامه اخیر رییس انجمن متخصصین پوست

دکتر نادر ایزدبین
نایب رییس شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی کشور

هیچ‌کس به‌اندازه رییس انجمن متخصصین پوست نمی‌توانست باعث همگرایی در جامعه پزشکان عمومی شود. نامه اخیر ایشان به وزارت بهداشت باعث شد دوستان و همکاران به‌جای پرداختن به بحث‌های گاه اختلاف‌آفرینی که در هنگامه هر انتخاباتی طبیعی است، به خود آیند و متوجه شوند که وضعیت پزشکان عمومی به مرحله بحرانی رسیده است.

editorial17
هنوز بحث پزشکان درمانگر اعتیاد و ناملایماتی که این عزیزان به آن دچار هستند، گرم است که داستان نامه انجمن پوست مطرح می‌‌شود. البته، همان‌طور که گفتم، این موضوع را باید به فال نیک گرفت. تمامیت‌خواهی انجمن پوست و اهانت‌های تعداد محدودی از متخصصین باعث شده است آستانه بالای خویشتن‌داری پزشکان عمومی این مرتبه به‌سر آید.
به‌نظر می‌رسد که علاوه بر بحث‌های کاسب‌کارانه و تمامیت‌خواهی، هدف نشانه گرفتن اعتماد عمومی جامعه است و این کار به صور مختلف انجام می‌شود.
تبلیغات متنوع و متعدد در حوزه تخصص پوست مو و زیبایی و وسوسه‌های مالی زیاد در این حوزه باعث شده است تعداد اندک متخصصین پوست (در قیاس با پزشکان عمومی) به این باور برسند که نه‌تنها صلاحیت تشخیص و درمان همه بیماری‌های پوست مو و ناخن فقط در حیطه آموزش تخصصی آن‌هاست، بلکه فقط آن‌ها هستند که تجربه و تسلط و خبرگی کافی را در حوزه زیبایی (مدیکال استتیک)، اعمال جراحی پوست، کاشت مو، یا تکنیک‌های مختلف جوان‌سازی و بهبود ظاهر (و حتی لیپوساکشن!) دارند.
به‌نظر می‌رسد دایره هر روز تنگ‌تر می‌شود. باید فکری اساسی کرد و با پاسخی علمی، مدنی و حرفه‌ای از سوی انجمن پزشکان عمومی و پیگیری آن، یک بار برای همیشه به حل مشکل تداخلات بین رشته‌ای پرداخت.

(Visited 139 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. اگر پزشکان عمومی کار پوست و زیبایی انجام میدهند پس میتوانند چرا جراحی چشم و جنرال و اورتوپدی و… انجام نمیدهند چون نمیتوانند آیا لیزر موی زائد کار تخصصی است خیر بلکه در مراکز متخصصان نیز توسط اوپراتور انجام میشود اصلا پزشک متخصص پوست باید کار تشخیص و درمان بیماری پوستی انجام دهد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*