جا داشت از پزشکان عمومی تشکر می‌کردند…

درباره نامه اخیر رییس انجمن متخصصین پوست

546دکتر شهریار موسوی‌نژاد
رییس انجمن پزشکان عمومی شهریار، قدس و ملارد

در شرایطی که صنف پزشکی در هفته‌های اخیر مورد هجمه‌های مختلف از پیشنهاد سلب دایمی حق تعرفه‌گذاری تا هتاکی به جامعه پزشکی و… قرار داشته، بیانیه انجمن متخصصین پوست یکی از شگفت‌آورترین اتفاقات اخیر بود. این بیانیه در حالی صادر شد و در آن از قلع و قمع پزشکان عمومی (همانند انجمن جراحان عمومی) صحبت به‌میان آمد که متخلفان اصلی موضوع اقدامات زیبایی یعنی آرایشگران و صاحبان سالن‌های مد و بدن‌سازی و استخرها بدون هیچ‌گونه محدودیتی مشغول انجام فعالیت‌های خود هستند و آن را یک مهارت می‌دانند نه یک دانش.
انتظار می‌رفت انجمن متخصصین پوست از انجمن پزشکان عمومی برای آموزش این اقدامات زیبایی که می‌تواند جایگاه و شأن پزشکی را ارتقا دهد و مانع از گسترش فعالیت غیرپزشکان و دخالت آنان در امور پزشکی شود، تشکر می‌کرد؛ همچنان که آموزش این مهارت‌ها به‌همراه دانش همکاران پزشک عمومی تا کنون توانسته است باعث ارایه خدمات فوق با کیفیت بسیار مطلوب شود.
از بیانیه انجمن متخصصین پوست این‌گونه برداشت می‌شود که این اتفاق را دوستان به‌مثابه خطری بالقوه برای خود می‌پندارند یا این‌که منافع مالی و معذوریت‌های اخلاقی که در قبال شرکت‌های تولید و عرضه مواد و دستگاه‌های زیبایی دارند چنان درگیرشان گرده که مجال و جراتی برای مقابله با دخالت غیرپزشکان در امور پزشکی نمی‌یابند.
عدم وجود پزشکان عمومی آموزش‌دیده در شهرستان‌های کوچک که متخصص پوست به‌اندازه کافی در آن‌ها وجود ندارد نیز دخالت و جسارت بیشتر از پیش غیرپزشکان در مقوله زیبایی را به‌همراه داشته و آموزش همکاران پزشک عمومی می‌تواند بخش زیادی از بار مراجعه درخواست‌کنندگان را برطرف کند و به حفظ جایگاه پزشکی در جامعه بیافزاید.
این انحصارطلبی انجمن متخصصین پوست برخلاف سیاست‌های افزایش سطح دسترسی آسان و بیشتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بوده و بدعتی جدید در تعامل جامعه پزشکی با یکدیگر است که همانند سم مهلکی می‌تواند جامعه پزشکی را مسموم کند.

(Visited 193 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*