معاون وزیر بهداشت: مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کشور فراهم شد

pezeshhkسایت انجمن پزشکان عمومی ایران: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده شهری یا نظام ارجاع خدمات با استقرار شبکه مراقبتهای فعال بهداشتی در شهرهای کشور فراهم شد.
به گزارش ایرنا علی اکبر سیاری روز شنبه در مراسم استقرار شبکه مراقبت های فعال بهداشتی در شهرهای کشور افزود: برنامه پزشک خانواده شهری در ۲ استان فارس و مازندران به صورت آزمایشی در گذشته اجرا شده بود و در دولت یازدهم کاستی ها و کمبودهای آن اصلاح شد.
وی اظهار کرد: با پیش بینی پزشکان عمومی مورد نیاز و به دنبال فراهم شدن دسترسی مردم به خدمات بهداشتی در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح پزشک خانواده در تمام شهرهای کشور خواهیم بود.
وی گفت: با اجرای طرح ارائه خدمات رایگان بهداشتی و مراقبت های فعال بهداشتی در شهرها که در دولت یازدهم و از حاشیه کلانشهرها آغاز شد، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش یافته است.
سیاری افزود: برای تمام گروههای سنی در ایران برنامه خدمات سلامت فراهم شده که مهمترین آن برنامه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر می باشد که علت عمده مرگ و میرها شناخته شده است.
وی اظهار کرد: این طرح در چهار شهر کشور به صورت آزمایشی اجرا شده و به زودی در کل کشور عملیاتی خواهد شد.
وی راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت را از دستاوردهای این وزارتخانه دانست و گفت: در این راستا تاکنون اسامی ۴۷ میلیون ایرانی در سامانه سیب ثبت شده و ۱۶ میلیون نفر از این طریق خدمات دریافت می کنند.
سیاری احداث ۲ هزار و ۴۰۰ واحد بهداشتی در روستاها را که تاکنون به صورت استیجاری فعالیت می کردند از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: احداث ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی در روستاها نیز در حال اجراست.
اجرای طرح خدمات بهداشتی رایگان و استقرار مراقبت های فعال بهداشتی در ۶ شهر بزرگ کشور امروز طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز شد.

(Visited 83 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*