همگرایی، مهم‌ترین ویژگی تشکیلاتی منتخبین انجمن

دکتر محمدهادی صادقی
رییس انجمن پزشکان عمومی جهرم

photo_2016-11-12_10-10-00

 

انجمن پزشکان عمومی اولین و شاید تنها انجمنی است که توجه اساسی به «خرد جمعی» را با تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی عملی کرده است.
این رویکرد، رویه‌ای زنده و فعال است و بر همین روال، تشکیل شورای غیررسمی پیشکسوتان انجمن به‌عنوان چکیده‌ای از شورای هماهنگی، در زمان انتخابات، راهکار ارزنده‌ای است که می‌تواند با ایفای نقشی خردمندانه به‌عنوان هسته اتاق فکر انجمن عمل کند.
در این حوزه، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که باید مدنظر انتخاب‌گران و راهنمایان جمعی باشد، خصوصیات تشکیلاتی داوطلبان است.
مهم‌ترین ویژگی تشکیلاتی و شرط لازم برای منتخبین انتخابات آتی انجمن پزشکان عمومی، قدرت تعامل و «همگرایی نهایی» با جمع منتخبین و پذیرش تصمیمات حاصل از جمع‌بندی گروهی است.
بعضی از شعارهای غیرقابل عمل و دور از حیطه وظایف قانونی انجمن در برخی از فضاهای جمعی روز، به‌خصوص فضاهای مجازی فعال، زنگ خطری است برای انسجام انجمن؛ و ناکارآمدی و انشقاق حاصل، احتمالی است که نباید آن را دور از انتظار دانست.
انتقادات ساختارشکنانه و انکار تمامیت زحمات گذشته نمی‌تواند جمع پزشکان عمومی کشور را به نقطه‌ای مطلوب برساند.
«رقابت سازنده» در نهایت امکان تعویض پوشش و تابلوی ظاهری مطالبه‌گران را مهیا می‌کند و در هر حال پیگیری مداوم مطالبات به‌حق و انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی روزآمد و گسترش ضروری این فعالیت‌ها در تمام محدوده‌های قانونی و منطقی قابل تصور، وظیفه سنگینی است که همچون منتخبان این دوره باید با در نظر گرفتن محدوده‌های قانونی و همچنین «توان» انجمن و توجه به وجود موانع و مخالفت‌ها، با رایزنی‌های چندجانبه و استفاده از موقعیت‌های اداری و سازمانی موجود و بهره‌گیری از نقطه قوت تاثیرگذاری سرتاسری از طریق پراکندگی جغرافیایی منتخبین، به‌خوبی از عهده آن برآمد، هرچند در مقابل وسعت مطالبات و گستردگی فرصت‌ها و ضرورت‌ها، هنوز راه نپیموده طولانی در پیش رو وجود دارد.
رقابت سالم در انجمن با کارزارهای سیاسی، تشابه و سنخیتی ندارد؛ رقابتی است دوستانه که به‌عنوان تشابه و مثال می‌توان رساندن چوب دو امدادی به سرمنزل مقصود را در نظر داشت.

(Visited 118 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*