حضور نمایندگان انجمن در شورای آموزش پزشکی عمومی

دکتر عباس کامیابی
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی عمومی یکشنبه هفته قبل، ۲۳ آبان، تشکیل شد که برای اولین بار از نمایندگان انجمن پزشکان عمومی هم برای حضور در آن دعوت کردند.

photo_2016-11-20_12-25-35
در این نشست که به ریاست وزیر بهداشت و در دفتر ایشان تشکیل شد، معاونان درمان و آموزش وزارت بهداشت و سایر اعضای حقیقی و حقوقی شورا حضور داشتند و از طرف انجمن هم این‌جانب و دکتر سعید تاملی، مشاور محترم وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی، حاضر بودیم. دعوت از نمایندگان پزشکان عمومی کشور نشان از تغییر رویه مسوولان این شورا برای حضور و ایفای نقش آنان در اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش آکادمیک دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
مهم‌ترین تصمیمات این نشست تغییر زمان دوره آموزش پزشکی عمومی از ۷ به ۶ و نیم سال و برنامه‌ریزی برای تغییر کوریکولوم دوره پزشکی عمومی است.
انجمن پزشکان عمومی در نظر دارد دیدگاه‌های کارشناسی خود را با عنایت به سیاست‌های کلان حوزه سلامت مبنی بر پیاده‌سازی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات درمانی در جلسات کارشناسی و نشست‌های آتی شورا مطرح کند و البته در کنار این راهکار مسوولان را به اصلاح و توسعه طرح‌های موجود ترغیب کند. اطمینان داریم که تحول واقعی در نظام آموزشی مقدم‌ترین راه برای اصلاح کلیه سیاست‌ها و برنامه‌های اصلاحی نظام سلامت و هویت‌بخشی به طب عمومی است.
امیدوارم همه کارشناسان این حوزه، با محوریت کمیته آموزش انجمن، نظرات خود را درباره ارتقا و به‌روز کردن آموزش پزشکی عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با ما در میان بگذارند.

(Visited 183 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*