رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: پزشکان عمومی از محدودیت اشتغال همزمان در بخش‌های خصوصی و دولتی مستثنی شوند

dsc_1571سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران خواستار مستثنی کردن پزشکان عمومی از محدودیت اشتغال همزمان در بخش‌های خصوصی و دولتی شد.
دکتر عباس کامیابی با بیان این‌که متاسفانه پزشکان عمومی به‌صورت دوره‌ای با ناملایماتی مواجه می‌شوند که انگیزه‌های خود را برای خدمت حتی در مناطق محروم از دست می‌دهند، گفت: هر چند بنا به شنیده‌ها از مباحثات مطرح شده در صحن علنی مجلس در خصوص بند ب ماده ۸۹ لایحه برنامه ششم توسعه، پزشکان عمومی از محدودیت اشتغال همزمان در بخش‌های خصوصی و دولتی مستثنی خواهند شد، اما حتی طرح این موضوع از سوی طراحان حکایت از شناخت ناکافی این عزیزان به نیاز مردم به خدمات طب عمومی به‌ویژه در بخش خصوصی است.
دکتر کامیابی در ادامه گفت: این‌که پزشکان عمومی به‌عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها و ارتقای سلامت عمومی از چپ و راست مورد هجمه قرار گرفته و در صف اقشار برخوردار جامعه پزشکی قرار گیرند قیاس مع الفارق است و مسلماٌ این امر از دیدگاه نمایندگان مردمی مجلس نیز پنهان نیست.
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با تاکید بر این‌که بدون کمک پزشکان عمومی که هم انگیزه خدمت داشته و هم به‌دنبال جایگاه مناسب خود در نظام سلامت هستند این برنامه شکست خورده و غیرقابل اجراست، گفت: قوانین آرمان‌گرا و غیرعملیاتی همیشه موجب تساهل و تسامح بوده و هست. در قانون‌گذاری عباراتی همچون سنجیده بودن و متقن بودن قوانین و همچنین واژه‌های معروفی همچون جامع بودن و مانع بودن وجود دارد و من به‌عنوان منتخب پزشکان عمومی اعلام می‌کنم که لحاظ پزشکان عمومی در این قانون به‌نفع سلامت مردم نیست و اصولاً تمکین به قانونی که «مانع» نباشد مورد مناقشه است.
دکتر کامیابی با بیان این‌که این قانون اگر پشتیبانی جامعه پزشکی به‌ویژه پزشکان عمومی را در پی نداشته باشد، عاقبت خوشی ندارد، گفت: محروم‌سازی مردم از خدمات پزشکان عمومی در بخش‌های مختلف ظلم مضاعف به مردم و طب عمومی است و باید دقت کنیم کسانی را که عمر و سرمایه خود را بدون هر گونه حمایتی در نقاطی صرف کرده‌اند که هیچ‌یک از گروه‌های پزشکی را توان و انگیزه آن نبوده است، حمایت کنیم. در غیر این صورت به دور از انصاف، غیرمشروع و خلاف قانون اساسی عمل کرده‌ایم.

(Visited 239 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*