رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: عقب‌نشینی از نظام ارجاع غیرقانونی است

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: در پی اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر برای اختیاری کردن ارجاع از اول اسفند در صورت برطرف نشدن مشکلات پزشکان خانواده فارس با بیمه‌ها، رییس انجمن پزشکان عمومی ایران عقب‌نشینی از نظام ارجاع را غیرقانونی و خطای استراتژیک خواند و گفت: با تشکیل کمیته بحران متشکل از ذی‌نفعان پیگیر خواسته‌های به‌حق پزشکان خانواده این استان هستیم و از این همکاران عزیز هم انتظار سعه صدر و همکاری با هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز را داریم.

دکتر عباس کامیابی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای پزشکان خانواده شهری در پی اختلاف بین سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت گفت: استان فارس تنها استانی است که توانسته علی‌رغم تمام سختی‌ها و کاستی‌ها، نظام ارجاع بین سطح یک و دو را پیاده کند و برای این موضوع هزینه‌های مادی، ساختاری و مدیریتی صرف شده است.

دکتر کامیابی با بیان این‌که نظام ارجاع در فارس آسان به‌دست نیامده که به‌یکباره لغو شود، افزود: عقلانیت و البته قانون حکم می‌کند که نظام ارجاع با هر تدبیری که شده به‌عنوان یک دستاورد و یک خاکریز حفظ شود.

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در تشریح پیگیری‌های این انجمن طی هفته گذشته به مذاکره حضوری با قائم‌مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و گفت‌وگوی تلفنی با مدیرعامل بیمه سلامت ایران و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره و تاکید کرد: تمام سعی هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران حل و فصل این بحران با مسالمت و تعامل است و اطمینان داریم که همه دستگاه‌های موجود، فارغ از مسوولیت‌های تشکیلاتی، به نظام پزشک خانواده اعتقاد دارند و قطعاً حاضر نیستند که دستاوردهای موجود به اندک اختلافی هدر رود.

وی افزود: در عین‌حال لازم است همه مسوولان با شفافیت کامل و با رجوع به وعده‌ها و مصوبات قبلی، حسن‌نیت خود را به نظام سلامت اثبات کنند. موضوع کسورات ناشی از دریافت فرانشیز پزشکان خانواده در سال ۹۴ و همچنین افزایش معقول سرانه در سال ۹۵ و سایر موارد مربوطه قبلاً در ستاد کشوری مطرح و توافقاتی حاصل شده بود که باید انجام شود.

دکتر کامیابی گفت: در سال جاری برای نخستین بار تکلیف دولت برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده‌سازی پزشک خانواده مبتنی بر سطح‌بندی و نظام ارجاع در برنامه ششم توسعه تصویب شده که حاصل مذاکرات انجمن پزشکان عمومی با نمایندگان مجلس و دوراندیشی آنان بوده است.

وی با تاکید بر این‌که این موفقیت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام سلامت کشور است، گفت: عقب‌نشینی از سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت، سرمایه‌سوزی و برگشت به عقب بوده و با هیچ منطقی پذیرفته نیست.

(Visited 220 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*