رییس کمیسیون بهداشت مجلس: مجلس مسیر ارایه خدمات پزشکی را از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده تعیین کرده است

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مجلس مسیر ارایه خدمات پزشکی را از طریق نظام ارجاع، پزشک خانواده و رعایت فارماکوپه دارویی، راهنماهای بالینی، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک و صدور کارت‌های بیمه هوشمند تعیین کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حل مشکل بدهی بیمه‌ها را نیازمند صرفه‌جویی، توجه به امکانات و رعایت قانون دانست و گفت: بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی به علت عدم تناسب بین امکانات، بودجه کشور و تعهد مخارج کمرشکن درمان به وجود آمده است.

علی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه مجلس اعتبارات لازم را برای تناسب هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان را تا پایان سال اختصاص دهد، گفت: وظیفه مجلس تخصیص اعتبار نیست بلکه تصویب بودجه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: بودجه‌ای که باید تا پایان سال جاری هزینه شود، در سال ٩۴ تصویب و از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، دولت در سال جاری در متمم بودجه خواستار اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت ایران شد که مجلس دهم جهت برون‌رفت از مشکل این میزان را به هشت هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکل فعلی در عدم پرداخت چندین ماهه کارانه پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و بی‌توجهی به پرداخت بدهی‌های داروخانه داران، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژیست‌ها و شرکت‌های پخش و تولیدی دارویی و تجهیزات پزشکی به علت عدم تناسب بین امکانات، بودجه کشور و تعهد مخارج کمر شکن درمان از سوی دست‌اندرکاران، تحمیل تعهد به خزانه محدود و همچنین عدم رعایت قانون برنامه پنجم و عدم همکاری بین برخی از مقامات ذی‌ربط می‌باشد.

نوبخت تصریح کرد: مجلس مسیر ارایه خدمات پزشکی را از طریق نظام ارجاع، پزشک خانواده و رعایت فارماکوپه دارویی، راهنماهای بالینی، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک و صدور کارت‌های بیمه هوشمند تعیین نموده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و وزیربهداشت و درمان، گفت: چندی پیش جلسه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت با حضور جمعی از نمایندگان، مسئولان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، سازمان برنامه و بودجه و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و مقرر شد با نظارت وکمک سازمان برنامه و بودجه، سازمانهای تامین اجتماعی و سلامت ایران بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی را تامین و پرداخت کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: حل مشکل بدهی بیمه‌ها از طریق صرفه‌جویی، توجه به امکانات، رعایت قانون و نظارت بر آن، تقدم امر پیشگیری بر درمان و تفاهم و همدلی بین مقامات حوزه بهداشتی و بیمه‌ای امکان‌پذیرخواهد بود، ضمن اینکه تحمل کادر پزشکی، درمانی و دیگر ارایه کنندگان خدمات، دارو و تجهیزات پزشکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه مدیریت دستگاه حساس بهداشت و درمان در گرو تامین اعتبار متناسب با قانون است، گفت: بودجه سال ۹۶ حوزه بهداشت و درمان کشور به نسبت واقعی دیده شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دچار تغییر و به هزینه‌های کشور اضافه نشود، زیرا منبع درآمدی خاصی وجود ندارد.

(Visited 137 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*