رییس انجمن پزشکان عمومی: به آپارتاید آموزشی پایان دهید!

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در دو نامه جداگانه به مدیرکل آموزش مداوم جامعه پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ممنوعیت ثبت‌نام پزشکان عمومى در همایش نوآوری‌های پوست را «آپارتاید آموزشی» خواند و خواستار توقف آن شد.
متن نامه دکتر عباس کامیابی خطاب به دکتر بیداری و دکتر پیوندی به‌شرح زیر است:
با سلام و احترام
علی‌رغم توصیه‌های جناب‌عالی مبنی بر توانمندسازی همکاران پزشک عمومی از طریق توسعه آموزش‌های مداوم و نقش موفق انجمن پزشکان عمومی به‌عنوان مجری یا تسهیل‌گر برنامه‌های آموزش مداوم، متاسفانه در «دوازدهمین کنگره جدیدترین مقالات جهانى و نوآوری‌هاى پوست و زیبایى» که در روزهای ۳۰ فروردین تا اول اردیبهشت از سوی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى برگزار می‌شود، بار دیگر از ثبت‌نام و حتی حضور پزشکان عمومى در این همایش جلوگیری شده است.
از آن‌جا که دستیابی به آخرین اطلاعات علمی در تشخیص و درمان صحیح بیماران و پیشگیری از بروز عوارض و نیز ارجاع به‌موقع به سطوح تخصصی ضرورت کامل دارد، مسلماً ممانعت از آموزش پزشکان عمومی که با داشتن بیشترین تعداد، در سطح نخست تشخیص و ارجاع بیماران پوستی قرار دارند نوعی بداخلاقی حرفه‌ای و «آپارتاید آموزشی» به‌شمار می‌رود که با هیچ معیار علمی، حقوقی و اخلاقی قابل توجیه نبوده و آثار زیان‌بار آن بیش از همه به سلامت جامعه و مردم وارد خواهد شد. بدیهی است که این انجمن به استناد ماده ۷ اساسنامه خود و در راستای توانمندسازی طب عمومی، وظیفه دارد شرایط لازم را برای استفاده از برنامه‌های آموزشی پیشگفت با رفع هر گونه انحصارگرایی یا برگزاری دوره‌های بین‌المللی با حضور اساتید صاحب‌نام جهانی فراهم آورد.
با توجه به موارد فوق، از آن مقام محترم انتظار می‌رود به استناد اهداف مندرج در ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور مصوب هیات محترم وزیران، به فوریت این موضوع بررسی و اقدامات لازم برای توقف این روند و اعاده حقوق آموزشی پزشکان عمومی انجام شود. پیشاپیش از عنایت و دستور مساعد جناب‌عالی قدردانی می‌گردد.

(Visited 393 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی و معرفی لیست سبز کل کشور
    https://t.me/joinchat/AAAAAEHed4MXfjoIDUwt3w

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*