دلیل ممانعت از حضور پزشکان عمومی، حفظ نظم و کیفیت برگزاری و پذیرایی از شرکت‌کنندگان بود!

واکنش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نامه رییس انجمن پزشکان عمومی ایران

دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی بیانیه‌ای در پاسخ به انجمن پزشکان عمومی ایران، دلیل ممانعت از حضور پزشکان عمومی در همایش نوآوری‌های پوست را حفظ نظم و کیفیت برگزاری و پذیرایی از شرکت‌کنندگان خواند!

دکتر کامیابی در هفته گذشته در دو نامه جداگانه به مدیرکل آموزش مداوم جامعه پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ممنوعیت ثبت‌نام پزشکان عمومى در همایش نوآوری‌های پوست را «آپارتاید آموزشی» خوانده و خواستار توقف آن شده بود.

متن بیانیه دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌نقل از سایت این دانشگاه چنین است:

از دوره‌های آموزشی پزشکان عمومی حمایت می‌کنیم

به دنبال ابراز نگرانی انجمن پزشکان عمومی ایران برای حضور در کنگره نوآوری های پوست و زیبایی، دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن حمایت از برگزاری دوره های آموزشی ویژه پزشکان عمومی، جزئیات برگزاری این کنگره را تشریح کرد.

سرپرست دفتر آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه، در پاسخ به مکاتبه ۹۶/۱/۲۷ رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران و ابراز نگرانی در خصوص نحوه پذیرش شرکت کنندگان در دوازدهمین کنگره مقالات جهانی و نوآوری های پوست و زیبایی با ارسال مکاتبه ای به نگرانی های بوجود آمده پاسخ داد.

بنا بر گزارش دفتر آموزش مداوم دانشگاه این کنگره توسط مرکز تحقیقات پوست دانشگاه و محتوای آن با هدف آموزش متخصصان پوست و پاتولوژی برنامه‌ریزی شده و بر همین اساس نیز از اداره آموزش مداوم وزارت بهداشت مجوز مربوطه را اخذ نمود. به همین منظور، انتخاب گروه هدف هر برنامه بر عهده دبیر برنامه است و بدیهی است ثبت نام و کسب امتیاز آموزش مداوم هر برنامه مطابق برنامه قبلی و طبق مجوز صادر شده امکان پذیر است. با توجه به محدودیت فضا و امکانات، برگزارکنندگان برای حفظ نظم و کیفیت برگزاری و پذیرایی از شرکت کنندگان، برای پذیرش افرادی غیر از گروه هدف برنامه پیش بینی نکرده بودند.

بر اساس پاسخ دفتر آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه آنچه در پذیرش این کنگره صورت گرفته در چارچوب موازین و ضوابط و اصول حرفه ای بوده و توصیف آن با تعابیری همچون بداخلاقی حرفه ای و آپارتاید آموزشی زیبنده جامعه پرافتخار پزشکان عمومی نیست. چنانچه گزارشات مستندی دال بر سوء رفتار مجریان و برگزارکنندگان کنگره یادشده نسبت به اعضای آن انجمن ارایه گردد نیز قطعاً مورد رسیدگی قرارخواهد گرفت.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درچارچوب اختیارات و ضوابط قانونی آمادگی دارد ضمن حمایت از برنامه های انجمن محترم پزشکان عمومی درجهت افزایش دانش و مهارت همکاران پزشک عمومی درهمه زمینه ها به ویژه بیماری های پوست، در برگزاری آن ها مشارکت نماید. این در حالی است که مرکز تحقیقات پوست دانشگاه پیش از این چندین نوبت برنامه های آموزشی برای پزشکان عمومی نیز برگزار کرده است.

 

(Visited 184 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*