انتخابات انجمن پزشکان عمومی در صحت و دقت در حال برگزاری است

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتخابات هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی کشور در کمال صحت، دقت و امنیت به صورت الکترونیک در حال برگزاری است و در صورت لزوم با درخواست این انجمن قابل تمدید است.

علیرضا استقامتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: انتحابات هیات مدیره و بازرس انجمن پزشکان عمومی کشور از بامداد روز جمعه به صورت الکترونیک برگزار شده از حدود چهار هزار نفر عضو واجد شرایط رأی دادن تاکنون ۱۴۲۰ نفر رأی داده‌اند.

وی گفت: بر اساس قانون این انتخابات در صورتی که ۵۰ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند، هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی انتخاباتت می‌شوند، در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت افزود: تا سال گذشته انتخابات انجمن‌های علمی به صورت حضوری برگزار می‌شد وو اعضای این انجمن‌ها مجبور بودند، از سراسر کشور برای شرکت در انتخابات به تهران بیایند و رأی خود را به صندوق بیاندازند ولی از سال گذشته با هدف فراگیر شدن انتخابات و افزایش سرعت، دقت و صحت انتخابات وزارت بهداشت تصمیم گرفت که این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود.

وی گفت: با الکترونیک شدن برگزاری انتخابات، همه اعضای واجد شرایط انجمن‌های پزشکی از سراسر کشور بدون نیاز به سفر به تهران می‌توانند با تلفن همراه یا کامپیوتر خود از طریق سایت اعلام شده، در انتخابات شرکت کنند و از محل کار یا منزل، رأی بدهند و به این ترتیب حق رأی کسی ضایع نمی‌شود.

استقامتی افزود: در گذشته با توجه به مشغول بودن بسیاری از اعضای انجمن‌های پزشکی، بسیاری از آنان نمی‌توانستند برای شرکت در انتخابات بهه تهران بیایند و حق آنها ضایع می‌شد، در حالی که وزارت بهداشت به عنوان مجری انتخابات به دنبال این است که همه افراد واجد شرایط بتوانند از این حق خود استفاده کنند.

وی گفت:‌ در واقع هدف وزارت بهداشت از برگزاری انتخابات انجمن‌های پزشکی به روش الکترونیک، افزایش مشارکت، افزایش صحت و دقت انتخابات وو بیشتر شدن سرعت شمارش آرا است.

استقامتی افزود: یکی از مهمترین انجمن‌های پزشکی، انجمن پزشکان عمومی است،‌حدود ۷۰ هزار پزشک عمومی در کشور داریم اما فقط افرادیی می‌توانند در انتخابات هیات مدیره آن شرکت کنند که با اعلام انجمن، حق ثبت نام را پرداخت کرده باشند و کارت عضویت داشته باشند، در این انتخابات بنابر اعلام انجمن پزشکان عمومی حدود چهار هزار نفر عضو انجمن اعلام شدند که امکان شرکت در انتخابات را دارند.

دبیر کمیسیون انجمن‌ای علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت افزود: این انتخابات از بامداد روز جمعه شروع شده است. مدت زمان آن را دو روز اعلام کردیمم تا همه پزشکان عمومی واجد شرایط بتوانند با فراغ بال در انتخابات شرکت کنند و در صورتی که انجمن پزشکان عمومی درخواست کند، زمان این انتخابات قابل تمدید است.

وی گفت:‌ اگر انجمن پزشکان عمومی که یک سازمان غیر دولتی (NGO) است به دلایلی از وزارت بهداشت بخواهد که زمان انتخابات تمدید شود، وزارت بهداشت حساسیت و مقاومتی ندارد و این تمدید انجام می‌شود.

استقامتی افزود: اکنون (روز شنبه) در روز دوم زمان برگزاری انتخابات هستیم و تاکنون ۱۴۲۰ نفر از پزشکان عمومی رأی داده‌اند، پیش بینی ما این استت که ممکن است به تمدید زمان انتخابات نیاز باشد.

وی گفت:‌ بر اساس ضوابط این انتخابات باید حداقل دو هزار نفر یعنی ۵۰ درصد اعضا در انتخابات شرکت کنند، در غیر این صورت انتخابات به دور دومم کشیده می‌شود.

استقامتی افزود: نکته مهم دیگر این است که متاسفانه برخی افراد مصاحبه‌هایی انجام داده اند و مطالبی گفته‌اند از جمله اینکه وزارت بهداشت انتخابات را مهندسی کرده یا انتخابات را باطل کرده که هیچکدام از این حرف‌ها صحت ندارد.

وی گفت: در ساعات اولیه رأی‌گیری یعنی بامداد روز جمعه، یک مشکل فنی در سایت انتخابات به وجود آمد به این شکل که چون هر فرد می‌تواند به ۱۱۱ نفر رأی دهد، افراد شرکت کننده بعد از انتخاب ۱۱ نفر مورد نظر خود، عکس ۱۰ نفر را مشاهده کرده و عکس نفر یازدهم را مشاهده نمی‌کردند در حالی که تمام ۱۱ رأی ثبت می‌شد.

وی افزود: با وجود این، بعد از حدود یک ساعت از زمان شروع انتخابات به مدت نیم ساعت انتخابات متوقف شد و مشکل فنی بر طرف شد و در ساعتت ۲:۰۶ دقیقه بامداد روز جمعه دوباره رأی گیری از سر گرفته شد.

استقامتی گفت: تا آن زمان حدود ۱۰۰ نفر رأی داده بودند و رأی آنها نیز ثبت شده بود اما برای اینکه شائبه‌ای نباشد از همه این ۱۰۰ نفر خواستیم و به آنها پیامک دادیم که دوباره رأی دهند. رأی های آنها جایگزین شد و همه این ۱۰۰ نفر دوباره رأی دادند و در واقع از ساعت ۲ و ۶ دقیقه، انتخابات در کمال صحت و دقت و بدون هیچ مشکل فنی از سر گرفته شد.

وی افزود: طبیعی است که در یک انتخابات رقابتی ممکن است یکی از طرفین فرمایشاتی داشته باشد و مسائلی را مطرح کند، از جمله اینکه برخی ازز ابطال انتخابات یا مهندسی آرا سخن گفته، هیچ کدام از این ادعا سندیت ندارد و انتخابات در کمال سلامت، دقت و صحت و بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است.

استقامتی افزود: تیم آی تی برگزار کننده این انتخابات به صورت ۲۴ ساعت خدمات لازم را برای برگزاری امن و سالم انتخابات انجام می‌دهند و برایی راحتی شرکت کنندگان لینک این سایت نیز در سایت انجمن‌های علمی پزشکان گذاشته شده و راهنمایی های لازم نیز ارائه شده است.
وی گفت: تاکنون ۶ انتخابات انجمن‌های پزشکی به صورت الکترونیک برگزار شده است اما آنها در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر شرکت کننده داشتند. این اولینن انتخابات انجمن های پزشکی است که با تعداد بالای شرکت کننده (که حدود چهار هزار نفر هستند)، برگزار می شود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت افزود: طبیعی است هر کاری که برای اولین بار انجام ‌شود، ممکن است مشکلاتت کوچکی هم داشته باشد. اگر روحیه همکاری باشد مشکلی نداریم اما اگر افراد به دنبال ایراد گرفتن و مچ گیری هستند، می‌شود از همه چیز ایراد گرفت.

استقامتی گفت: در این انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن پزشکان عمومی برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند و با توجه به نزدیکی انتخاباتت نظام پزشکی، این انتخابات حساسیت بالایی دارد زیرا یک نوع وزن کشی در جامعه پزشکی قبل از انتخابات نظام پزشکی محسوب می‌شود.

وی افزود: در چنین فضایی ممکن است بازار شایعات داغ شود. وزارت بهداشت در برگزاری این انتخابات کاملا بی طرف است، نه من به عنوان دبیرر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، نه وزیر بهداشت و نه هیچ یک از معاونان از نتایج آرا با خبر نیستیم و تا زمانی که پایان انتخابات اعلام نشده و در حضور کمیته قانونی انتخابات دکمه پایان انتخابات زده نشود، هیچ کس از نتایج آرا با خبر نمی‌شود.

استقامتی تاکید کرد: اگر انجمن پزشکان عمومی به صورت معقول زمان بیشتری را برای برگزاری انتخابات درخواست کند، با توجه به اینکه وزارت بهداشتت نیز خواهان مشارکت حداکثری است، هیچ مشکلی برای تمدید انتخابات وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت و کل وزارت بهداشت نسبت به این انتخابات و هر انتخابات دیگر، بیی طرفی کامل دارد و برای وزارت بهداشت تفاوتی نمی‌کند که چه کسی رأی می‌آورد. سر سوزنی در آرا تغییری ایجاد نمی‌شود، قطعا جانب عدالت رعایت می‌شود زیرا هر رأی اعضا، حق الناس است و حتما از این حق محافظت می‌شود.

(Visited 203 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*