رییس انجمن پزشکان عمومی ایران: محرومیت از مطب برای دشمنان سلامت جامعه کافی و بازدارنده نیست

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن تاکید بر صیانت از نام پزشکان و طب عمومی گفت: متاسفانه معدودی از افراد در داخل جامعه پزشکی و افرادی هم خارج از حوزه پزشکی از عناوین طب سنتی یا طب اسلامی سوءاستفاده می‌کنند که باید برخورد جدی با آن‌ها انجام شود.

دکتر عباس کامیابی در گفتگو با روابط عمومی نظام پزشکی درباره صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر واکنش جامعه پزشکی به عملکرد برخی از افراد که تحت عناوین طب اسلامی یا سنتی به‌گونه‌ای غیرعلمی از جهل مردم برای درمان بیماری‌ها سوءاستفاده می‌کنند، بیان کرد: انجمن پزشکان عمومی نیز در این میدان در کنار وزارت بهداشت، نظام پزشکی و سایر نهادهایی ایستاده است که از نام و حیثیت پزشکی و سلامت مردم صیانت می‌کنند.

دکتر کامیابی با اشاره به مباحث مطرح شده اخیر در مورد درمان‏های دکتر روازاده و برخی دیگر از افراد، افزود: موضوعی که در مورد برخی از این گونه افراد مطرح شده جدید نیست بلکه موضع‌گیری در برابر مداخلات غیرعلمی آن‌ها از سالها پیش انجام شده و از جمله خود من شخصاً این موضوع را اولین بار چندین سال پیش در صحن شورای عالی نظام پزشکی مطرح کردم که سازمان هم پیگیری کرد اما متاسفانه این برخورد به دلیل دخالت برخی افراد صاحب‌نفوذ و حمایت از فرد خاطی، متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه کلماتی که در خصوص طب سنتی و ایرانی گفته می‌شود باید منطبق بر موازین علمی باشد، تصریح کرد: صحبت‌های فرد مذکور و برخی دیگر از مدعیان در کانال‌های تلگرامی و سایتها‌ مغایر با تجارب علمی است و باید با آن مقابله شود به‌ویژه که در کنار این صحبت‌ها تجارت گسترده اقلامی تحت عنوان داروها و غذاهای طب سنتی با شعب متعدد در سطح کشور و بدون هرگونه نظارت دولتی، نشان می‌دهد مطامع اقتصادی بزرگی هم در کار است که قطعا مفسده‌انگیز خواهد بود.

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران صدور حکم محرومیت از مطب برای این‏گونه افراد را ناکافی و غیربازدارنده دانست و تاکید کرد: باید با کسی که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مردم را از واکسیناسیون منع می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند در درمان بیماری‌های خطرناک ازجمله سرطان از درمان علمی پرهیز کنند، برخورد قضایی قاطع انجام شود. این افراد دشمن سلامت جامعه و عاملی برای دیرباوری و بی‌اعتمادی مردم نسبت به اصول طب هستند و باوجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعلی، برای آسیب زدن به سلامت مردم مسلما نیازی به پروانه مطب ندارند.

کامیابی خاطرنشان کرد: عنوان طب اسلامی و طب سنتی برحسب سیاست‌های وزارت بهداشت به طب ایرانی تغییر یافته است و جالب اینکه مراجع تقلید نیز با آگاهی کامل نسبت به برداشت‌های ناصحیح به نام دین واکنش نشان داده‌اند که می‌تواند فرصتی برای مبارزه با خرافات و عوام‌گرایی و مقابله با سوءاستفاده از اعتقادات و حساسیت‌های دینی جامعه باشد.

(Visited 375 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*