پیام کمیته اجرایی سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA) به سازمان‌های عضو به‌مناسبت روز جهانی پزشک خانواده

ترجمه: دکتر کاظم پورصادق

۱۹ می ۲۰۱۸

نامه‌ کمیته اجرایی به سازمان‌های عضو سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA)

همکاران محترم

سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA) به‌منظور برجسته‌سازی نقش و جایگاه پزشکان خانواده در نظام‌های مراقبت بهداشتی در سراسر جهان، برای نخستین بار در سال۲۰۱۰ میلادی، نوزدهم ماه می را به‌عنوان «روز جهانی پزشک خانواده» (FDD) اعلام کرد. این مناسبت یک فرصت عالی برای معرفی نقش محوری تخصص ما در ارایه مراقبت‌های فردی، جامع و پایدار به تمامی بیماران است. این روز همچنین فرصتی برای گرامیداشت پیشرفت‌های به‌دست آمده در حیطه پزشکی خانواده و مشارکت‌های ویژه پزشکان خانواده در سراسر جهان است.

سال گذشته بسیاری از همکاران ما در گوشه و کنار جهان با سازمان دادن فعالیت‌ها و گردهمایی‌های متنوعی، این روز را گرامی داشتند و ما توانستیم گزارش‌ها و تصاویری را که از برخی کشورها دریافت کرده بودیم به‌صورت ویژه در «اخبار WONCA» منتشر کنیم. دبیرخانه ما همچنین پوسترهایی تهیه کرد که با انجام تغییرات مورد نیاز می‌‌توان از آن‌ها در کشورهای مختلف استفاده کرد (پوسترها را از این‌جا دانلود کنید).

ما همیشه از عناوینی که سازمان‌های عضو براساس اولویت‌های بومی خود برای روز جهانی پزشک خانواده تعیین می‌کنند، استقبال می‌کنیم. با این حال برای امسال (۲۰۱۸) شعار «پزشکان خانواده- راهبران ارتقای سلامت» (Family doctors – leading the way to better health) را برگزیده‌ایم. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نمونه‌هایی از تجربیات موفقیت‌آمیز شما از سراسر جهان هستیم و حتی دوست داریم هر خبر خوبی از ترویج روز جهانی پزشک خانواده را بشنویم. همکار ما، کارن فلگ (Karen Flegg)، سردبیر WONCA، قالبی در وبسایت آن تهیه کرده است که شما می‌توانید مثال‌هایی از تجربیات موفق خود را در آن وارد کنید تا بلافاصله برای رییس ما، پروفسور آماندا هوو (Amanda Howe) ارسال شود (تجربیات خود را در این‌جا ثبت کنید).

ما مشتاقانه در انتظار دریافت گزارش سازمان‌های عضو از اخبار و تصاویر رویدادهای برگزارشده- با هر موضوعی که شما انتخاب کنید- هستیم. بسیاری از این موارد در نسخه‌های آینده «اخبار WONCA» منتشر خواهد شد، هر چند متاسفیم که در حال حاضر گزارش‌های بسیاری از روز جهانی پزشک خانواده دریافت کرده‌ایم که انتشار همه آن‌ها به‌سادگی میسر نیست.

با بهترین آرزوها

دکتر گرت مانینگ (Garth Manning)، مدیر اجرایی WONCA

(Visited 238 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*