بیمه‌ها طلب پزشکان را نقد می‌پردازند

تامین اجتماعی و بیمه سلامت پرداخت مطالبات پزشکان با اوراق تسویه را تکذیب کردند

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مدیران سازمان‌های بیمه‌گر در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت انجمن پزشکان عمومی ایران، خبر تحویل اوراق تسویه خزانه اسلامی به پزشکان طرف قرارداد در ازای مطالبات سال گذشته را تکذیب کردند.

دکتر محمد خلخالی، مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور، گفت: ارایه اوراق تسویه در برابر مطالبات منحصراً برای بیمارستان‌های خصوصی و آن هم به‌صورت اختیاری در نظر گرفته شده است.

همچنین یکی از مدیران بیمه سلامت با اعلام این‌که این سازمان هنوز تصمیمی برای ارایه اوراق تسویه به بخش خصوصی نگرفته است، تاکید کرد: اگر قرار شد اوراق تسویه خزانه اسلامی داده شود، صرفاً به مراکز درمانی طرف قرارداد بوده و برای پزشکان نیست. در ضمن، نرخ تنزیل هم لحاظ خواهد شد.

گفتنی است در پی انتشار نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی قم، مبنی بر پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی با اوراق تسویه خزانه اسلامی، برخی از منابع از تصمیم مشابه سازمان‌های بیمه‌گر مبنی بر پرداخت اوراق تسویه خزانه اسلامی با نرخ تنزیل ۵ درصد به پزشکان طرف قرارداد در ازای مطالبات سال ۹۶ خبر داده بودند.

این در حالی است که مطالبات انباشته پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر اصلی به یک سال رسیده و در صورت پرداخت مطالبات به‌شکل اوراق تسویه با سررسید چند ماه بعد، این اوراق در صورت فروش نقدی، افت ارزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد داشت.

(Visited 89 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*