سنگریزه‌ها را از کفش پزشکان خانواده خارج کنید!

 

دکتر ابوالفضل بهجو
عضو هیات مدیره و مسوول کمیته پزشکی خانواده انجمن پزشکان عمومی ایران

اینجا شیراز است؛ پایگاه پزشک خانواده! این صداهایی که می‌شنوید صدای مهر کردن متواتر و بدون وقفه پشت و روی دفترچه‌های مراجعین است. ۶ سال است که ۱۱۰۰ پزشک خانواده شهری شیراز یک نفر را در مطب استخدام کرده‌اند و کار اصلی‌اش هم همین است که پشت و روی دفترچه‌های مردم را مهر بزند.

تصور بکنید در یک جمعیت ۳۰۰۰ نفری اگر روزانه ۵ نفر دفترچه را تعویض کرده باشند و حالا منشی در حضور ده نفر بیمار منتظر در سالن انتظار بخواهد دویست برگ دفترچه را مهر بزند چه قشقرقی به راه میافتد. گاهی منشی فرصت انجام این کار را ندارد و مهر را به صاحب دفترچه می‌سپارد و اشتباهی به‌جای پشت دفترچه، روی دفترچه و آن‌هم وسط دفترچه مهر می‌شود. بگذریم که گاهی هم سوءاستفاده از این مهر زدن‌ها اتفاق میافتد.
جالب اینکه مسوولان دائماً میگویند این برنامه در دو استان پایلوت نیست و اجرای نص صریح قانون برنامه است. ولی چرا مشکلات این‌چنینی لاینحل مانده؟ بماند!
باید اعتراف کنیم که ما برای یک مشکل این‌چنینی یک ‌راه‌حل نداشته‌ایم. ولی ادعایمان شکافتن هسته ‌اتم و آقایی بر تمام ملل دنیاست.
حالا یکی از معضلات اصلی ما شده ارایه راهکار برای اینکه چطور ساعت‌ها وقت یک نیروی کار را تلف نکنیم، آلودگی صوتی در مطب ایجاد نکنیم، برای مردم دردسر درست نکنیم و الی‌آخر!
آخر مشکلات کوچک ولی مهم این‌چنینی یکی دو تا هم نیست که حالا روی‌هم تلنبار شده‌اند.
همکاران ما تقریباً هیچکدام از وضعیت درآمدی خودشان و اینکه کی و چگونه حق‌الزحمه‌اش را می‌دهند، خبر ندارند! خبر ندارند که چرا این ماه از ماه قبل دریافتی کمتر یا بیشتری داشته‌اند. لااقل یک برگه یا یک پیامک واضح و روشن بفرستیم که جزییات دریافتی شما این است!
دوستان به ما میگویند چرا شیرازی‌ها این‌قدر اعتراض دارند و از جاهای دیگر صدایی شنیده نمی‌شود. آخر به مسوولی که این مشکلات کوچک را نمی‌بیند، یا نمی‌داند یا می‌داند و حال رسیدگی به آن را ندارد، چه باید گفت؟
مسوولین محترم باید بدانند که برای یک صعود موفق، حتی در صورت داشتن برنامه و آمادگی‌ بدنی و توشه و تجهیزات، وجود یک سنگریزه در کفش مانع از موفقیت می‌شود! لطفاً لختی درنگ؛ این سنگریزه‌ها را از کفش پزشکان خانواده و خودتان خارج کنید.

(Visited 270 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*