بزرگداشت پیشکسوتان پزشک عمومی شیراز

 

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مراسم بزرگداشت پیشکسوتان پزشک عمومی شیراز همزمان با روز جهانی سالمند در روز ۹ مهرماه در دفتر انجمن پزشکان عمومی شیراز برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۳ اغاز شد. تعداد ۴۰ نفر از اعضای پیشکسوت انجمن در این مراسم مهمان انجمن شیراز بودند. در ابتدا دکتر اسدی ریاست انجمن به مهمانان خوشامد گفت. سپس ریاست پیشین انجمن دکتر بهجو در خصوص انجمن سخنرانی کرد. پس از آن دکتر خاکسار دبیر انجمن در جملاتی کوتاه در خصوص خرید دفتر جدید انجمن برای مهمانان توضیحات لازم را بیان نمود. در ادامه همکاران محترم پیشکسوت هر کدام خود را معرفی نموده و خاطره، نقد یا پرسشی اگر داشتند بیان کردند. در این مراسم جناب دکتر اشکانی همکار پیشکسوت روانپزشک هم به‌صورت مهمان ویژه حضور داشت و در خصوص سالمندی و مرکز سالمندان سخنرانی کرد.


مراسم بسیار گرم و دوستانه بود. حضور چند تن از اعضای هیات موسس انجمن در بیست سال پیش جلوه خاصی به مجلس داد. این عزیزان به چگونگی اقداماتی که بیست سال پیش برای تأسیس انجمن شیراز انجام دادند، اشاره کردند. در پایان مراسم مهمانان در حیاط زیبای انجمن ناهار را صرف کردند و به مهمانان پیشکسوت لوح و هدایای به رسم یادبود تقدیم شد.

در جلسه یکی از بانوان پیشکسوت پزشک عمومی متن زیبایی به شرح زیر برای حضار قرائت کرد:

در آینه می‌نگرم، موهایم سفید شده است، چین و چروک‌های صورت ودستها نشان از گذر عمرم می‌دهد. گاه غصه‌دار می‌شوم گاه واقعیت گذر زمان را می‌پذیرم، نیک که بنگرم می‌بینم دهه‌های متمادی را گذراندم ولی در ازای آن یادگارهایی به‌جا گذاشتم که یادآوری آنها باعث غرورم می‌شود و انرژی دوباره‌ای برای ادامه زندگی به من می‌دهد. هرچند که توان دوران جوانی را ندارم ولی خوشحالم که سالمندی را با حس خوبی شروع کرده‌ام و امیدوارم این حس خوب تداوم داشته باشد.
گذر زمان دست ما نیست چه بخواهیم چه نخواهیم این روند تکاملی کودکی، جوانی وپیری را همه انسان‌های روی کره زمین می‌گذرانند واجتناب ناپذیر است.
به گفته سیمون دوبوار انسان فناناپذیر انسانی نفرین شده است زیرا شادی و غم، جوانی و پیری و عشق و نفرت برایش یکسان است.
لحظه‌ها را دریابیم و عشق و دوستی را ترویج کنیم که زمان می‌گذرد…

 

 

 

(Visited 214 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*