مجمع عمومی انجمن پزشکان عمومی ایران برگزار شد

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مجمع عمومی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران (نوبت دوم) صبح جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ در موسسه فرهنگی نگین غرب تهران برگزار شد.

در آغاز مجمع پس از خوش‌آمدگویی دکتر محبوبه گلستانی مجری برنامه، دکتر عباس کامیابی رییس انجمن و سخنان دکتر بابک شهباز نماینده ناظر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت، دکتر عبدالرحیم اسدی لاری به‌عنوان رییس مجمع عمومی و دکتر شهریار خاقانی، دکتر بیژن بابایی و دکتر محمدرضا جلالی سایر اعضای هیات رییسه در جایگاه قرار گرفتند.


سپس دکتر کامیابی ضمن بیان پیشینه انجمن، گزارش کاملی از فعالیت هیات مدیره در یک سال گذشته داد و در ادامه دکتر علی چنگیزی به نیابت از دکتر عزت‌اله گل‌علی‌زاده، خزانه‌دار انجمن، گزارش مالی انجمن ارایه کرد. (فایل ویدئویی این گزارش‌ها به‌زودی در سایت و کانال انجمن منتشر خواهد شد.)

پس از آن نوبت گزارش بازرس انجمن رسید که دکتر بابک پورقلیج، ضمن تایید تراز مالی انجمن، گزارش خود را ارایه داد.

پس از گزارش‌های هیات مدیره و بازرسی، دکتر حمید طهماسبی‌پور، دبیر کمیته تشکیلات انجمن، اصلاحات آیین‌نامه‌های انجمن را که باید طبق اساسنامه به تصویب مجمع عمومی انجمن برسد، به اطلاع مجمع رساند که پس از صحبت اعضای موافق و مخالف، با رای‌گیری به‌عمل آمده، به هیات مدیره اختیار داده شد تغییرات پیشنهادی را با رای دوسوم آرای هیات مدیره به نیابت از مجمع عمومی اعمال و مصوب کند.

در ادامه موضوع تشکیل شعبه یا دفتر کار ویژه پزشکان عمومی تهران مطرح شد که با توضیحات دکتر شهباز مبنی بر مخالفت کمیسیون انجمن‌های وزارت بهداشت با تاسیس شعبه تهران در هر یک از انجمن‌های علمی به‌دلیل احتمال تداخل وظایف و موازی‌کاری، تبادل نظرات متفاوتی صورت گرفت.

در نهایت متن پیشنهادی دکتر کامیابی با کسب موافقت هیات مدیره انجمن، در جلسه مطرح و مصوب شد پیشنهاد تاسیس این شعبه از سوی انجمن منوط به اعمال چند شرط با نظر موافق به کمیسیون ارایه شود. بنا بر این مصوبه، پیشنهاد فوق مشروط به تغییر ساختار مجمع عمومی به‌صورت الکترال (متشکل از نمایندگان هیات مدیره شعب انجمن) و تدوین آیین‌نامه‌ای از سوی هیات مدیره مرکزی خواهد بود که در آن حدود فعالیت و صلاحیت‌های شعبه تهران (به‌گونه‌ای که در وظایف هیات مدیره مرکزی خللی ایجاد نکند) به‌دقت مشخص شود. ضمناً تا زمان موافقت کمیسیون با این پیشنهاد، دفتری در انجمن راه‌اندازی شود تا امور مربوط به شهر تهران را پیگیری کند. این مصوبه با اجماع و همراهی کامل حاضرین به تصویب جمع رسید.

(Visited 533 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*